Matt Nelson, v tom čase vysokoškolský študent, práve sedel s niekoľkými kamarátmi v kaviarni, keď sa mu v hlave zrodil skvelý nápad. Sám nadšený fanúšik všetkého podivného a bizarného na sociálnej sieti Twitter Matt sa rozhodol spojiť túto záľubu so svojou veľkou láskou - psami. Tak vznikol kanál We Rate Dogs (Hodnotíme psy), ktorý aj napriek svojmu jednoduchému princípu hodnotenia na škále 1 - 10 prilákal pozornosť miliónov užívateľov. A z Matta urobila úspešného tvorcu, píše denník Time.

Žijeme v digitálnej ére, kedy si internetoví influenceri a tvorcovia môžu pomocou platforiem ako YouTube alebo Instagram zarábať závratné čiastky vďaka niekoľkým príspevkom. Od zdieľania originálneho obsahu a fotiek až po spoluprácu s prestížnymi značkami, internetové celebrity získavajú stále viac priestoru v mediálnej aj business sfére.

Jedným z úspešných digitvorcov je aj Matt Nelson, ktorý si na šírenie obsahu zvolil Twitter. Svoje vlastné fotky či osobné príspevky tvorcu tu však nenájdete. Namiesto toho sa Nelson rozhodol dať na účte voľný priebeh svojej láske k psom - ľudia mu posielajú fotografie svojich miláčikov, ktoré Nelson následne hodnotí.

"Videl som, aké úžasné veci dokážu ľudia stvoriť zo 140 znakov - veci, ktoré ma dokázali rozsmiať, ktoré ma aj v tak limitovanej podobe ovplyvnili. Na tejto výzve som začal byť závislý," vysvetľuje Nelson prvotný impulz k svojmu projektu.

Na oddych nebol čas

Účet We Rate Dogs bol založený v roku 2015 a cez noc dokázal prilákať pozornosť 3000 užívateľov. A Nelson nestíhal. Kopili sa mu stovky správ ľudí, ktorí chceli, aby ohodnotil práve ich psa. Počas niekoľkých mesiacov, kedy sa popularita kanálu ešte zvýšila, bol Nelson vyčerpaný a demotivovaný. Správa účtu bola práva na plný úväzok a Nelson musel k tomu všetkému ešte zvládať štúdium. Na večierkoch mu museli kamaráti brať mobil z ruky, inak by sa od Twittru neodtrhol.

Zmena prišla v momente, kedy kontaktoval marketéra na sociálne siete Johna Ricciho. Od neho chcel pôvodne radu, ako najvýhodnejšie účet predať, to mu ale Ricci vyhovoril. Namiesto toho sa dohodli na spolupráci - John bude triediť prišlé správy a na Mattovi zostane vymýšľať chytľavé a vtipné popisy k vybraným fotografiám.

Ako hovoria psy

Hoci Ricci Nelsonovi vytrhol tŕň z päty, mladý Američan stále nestíhal. Rozhodol sa preto pre razantné riešenie - ukončiť štúdium na univerzite. Na to sa odhodlal v roku 2017, kedy sa rozhodol naplno venovať práci na We Rate Dogs. A zatiaľ to vyzerá na správne rozhodnutie. Nelsonov osobitý štýl vyšperkovaný celými štyrmi rokmi práce dokáže imitovať "psiu reč". Inými slovami, Nelson píše tak, akoby podľa neho písali psy.

A jeho zmysel pre humor sa stal na internete doslova svetoznámym. Klasickými znakmi jeho hodnotenia je napríklad to, že vždy presahuje celkovú škálu 10 z 10. Na kritické ohlasy, prečo to tak robí, odpovedal jednoducho - "všetky psy sú dobré psy". Komunita okolo We Rate Dogs si tak môže naplno užívať humor typický práve pre fanúšikov psieho obsahu na internete.

Nelsonov štýl dokonca zohral rolu v rozvoji tzv. Doggolingo - internetového slangu, ktorý používa špeciálne psie výrazy ako "pupper" (malý pes, odvodené od anglického slova puppy - šteňa) alebo "doggo" (väčší pes či pes všeobecne, odvodené od slova dog - pes). Typickým citoslovcom rozrušenia je v psej komunite výraz "heck" (pozmenená forma slova hell, ktoré má okrem prekladu peklo tiež význam sakra. Heck teda môžeme preložiť asi ako safra). Slovo je navyše často cenzurované ako h*ck, pretože, ako hovorí Nelson, "psy nehovoria vulgárne".

V projekte sa mladému nadšencovi podarilo skĺbiť spolu svoju vášeň pre humor a jazyk s úspešným podnikaním. "Mojím pôvodným zámerom bolo robiť ľudí šťastnejšími," hovorí mladík. "Teraz je zo mňa niekto, kto vie písať, akoby bol pes. Už roky som totiž obklopený psiou internetovou kultúrou," dodáva. So svojím údelom je ale spokojný.

Zdroj: CNC, Time
Tagy: