Sfalšoval vstup na parížsky týždeň módy: Prezentoval sa s úplne neznámou značkou
Oobah pôsobí ako nezávislý prispievateľ medzinárodných magazínov a internetových portálov a jeho popularita neustále rastie. Ako sám vyhlásil:
„Moderný život nestojí za veľa, pokiaľ nemáte hromadu peňazí. Ale ja to odmietam akceptovať a preto som sa rozhodol život sfalšovať.“
Vo svojej tvorbe sa Oobah často vydáva za niekoho iného a dokumentuje, akú silu majú sociálne siete na našu vlastnú mienkotvornú kapacitu. Tieto sociálne experimenty zdieľa na internete a výsledky minimálne pobavia.
Ako celá myšlienka vznikla
Návšteva početných londýnskych trhov podnietila Oobahovu fascináciu napodobeninami známych dizajnérskych značiek. Predstavte si inventúru na Miletičke – Pierre Calvini, Pierre Klein a podobne. Ako sa Oobah predieral davom, prišli mu pod ruku rifle značky Georgio Peviani, ktoré sa nesnažili nikoho napodobiť. Ich logo nevyzeralo ako logo Giorgio Armani, no ľudia ich predsa kupovali. Georgio Peviani sa tak radil medzi úspešných návrhárov s jediným problémom, že v reálnom živote neexistoval. Oobah sa rozhodol tento detail napraviť a preskúmať Georgiov potenciál návštevou parížskeho týždňa módy 2017, ako inak, než vydávajúc sa za samotného dizajnéra.
Veci sa dostali do pohybu
Pred odletom do Paríža sa Oobah zásobil niekoľkými džínsami z trhu, vytvoril webstránku georgiopeviani.com a nezabudol, samozrejme, ani na vizitky so svojou novou identitou. Zdá sa, že vo svete módy je vizitka a webstránka viac ako pas, keďže Oobah bol pri registračnom pulte úspešný. Nikto predsa nechce byť ten, kto zamietol vstup vychádzajúcej dizajnérskej hviezde.
Oobah preniesol Georgia Pevianiho z trhu v londýnskom Brixtone do zákulisia najväčšej módnej udalosti roka! A neostal tam stáť v kúte - popri popíjaní koktailov zadarmo rozdával vizitky a nadväzoval nové kontakty. Smial sa na vtipoch vo francúzštine, hoci im nerozumel, pritakával, keď na neho ostatní návštevníci prehovorili taliansky predtým, ako ich slušne požiadal prejsť na angličtinu, aby rozumel aj jeho fotograf. Georgio bol ako inak sprevádzaný fotografom VICE (platformou, ktorej je Oobah prispievateľom), ktorá o ňom robila reportáž ako o módnej anomálií, ktorá sa celosvetovo predáva, ale ostáva stále neznámou.
Oobah znalecky prispieval do diskusií o budúcnosti módy opisujúc vlastnú tvorbu nasledovne:
„Pokiaľ je streetwear náboženstvo, Peviani sa neustále rúha.“
Pokiaľ tomuto výroku nerozumiete, verte, že ani my.
„Milujem tento dizajn, je taký populistický,“ neprestáva Georgio v podaní Oobaha opisovať vlastnú tvorbu, keď si jeho červené rifle skúša francúzsky model a následne diskutuje o spolupráci s nákupcami z Milána.
Oobahove sebavedomie pri skúšaní si ženských šiat a prechádzaní sa medzi hosťami bosý, mu paradoxne, nespôsobilo vyvedenie z miestnosti, ale zabezpečilo vstup na VIP after party.
Za tri dni v Paríži Oobah navštívil prehliadku Vivienne Westwood, zabával sa na súkromnej párty s hosťami ako Alexa Chung, bol naživo nahrávaný všadeprítomnými Instagramermi, navštívil súkromnú prehliadku prestížnej parížskej dizajnérky Véronique Leroy, ale v prvom rade docielil, že minimálne v očiach Paríža Georgio Peviani skutočne existuje.
Kto sa v skutočnosti skrýva za značkou Georgio Peviani?
Oobah sa po návrate do Londýna rozhodol urobiť správnu vec a zavŕšiť svoj projekt privedenia Georgia Pevianiho na módne výslnie. Po chvíli internetového pátrania našiel muža skrývajúceho sa za taliansky znejúcou značkou a navštívil jeho obchod vo východnom Londýne. Je ním prisťahovalec Adam zo Zambie, ktorý vyrába a celosvetovo distribuuje denim oblečenie už takmer 30 rokov. Oobah na stretnutie neprišiel s prázdnymi rukami - pre Adama, pravého Georgia Pevianiho, pripravil modernú webstránku, pre ktorú nafotil profesionálny lookbook. Aká bude jej budúcnosť, ukáže len čas, no Adam ostáva naďalej verný svojmu povolaniu vyrábať kvalitné produkty dostupné naozaj pre každého.
Príbeh Georgia Pevianiho v podaní Oobaha Butlera dokazuje, že dôležitejšia než vaša pravá identita je to, za koho vás ostatní považujú. Aspoň čo sa týka prelietavého a často falošného sveta módy.
5 šokujúcich právd, ktoré pred vami tají módny priemysel
O módnom priemysle, sa u nás veľa nehovorí. Pritom vo svete sa veľa diskutuje o jeho negatívnych dopadoch a o temných stránkach, ktoré so sebou prináša. Hovorí sa tiež o nadbytočnej výrobe, reklame so sexuálnym podtónom, ekologických problémoch pri výrobe, odpadoch, súdnych sporoch. Zoznam je dlhý.