Kde sa každý rok schádzajú všetci Slovania? Reklama na chorvátske pivo vás zaručene rozosmeje

Jedno z najpopulárnejších chorvátskych pív Ožujsko, ktoré od roku 1892 vyrába pivovar Zagrebačka, predstavilo reklamu hrajúcu na nôtu panslavizmu. Takmer 2,5-minútové video diváka zavádza do východnej Európy 7. storočia. Pozorujeme jednotlivé praslovanské kmene, ktorým starejší určuje, kam sa majú vydať hľadať trvalé sídliská. Poliaci idú na sever, Rusi na východ a Slováci na západ. Juhoslovanom pripadne juh, z čoho najskôr nie sú nadšení. Prečo ale nakoniec pochopia, že dostali ten najlepší kus zeme?

Odpoveď je s ohľadom na najväčšiu turistickú devízu Chorvátska zrejmá. Juhoslovania, samozrejme, dorazia na Jadranské pobrežie. Krása azúrového mora a vľúdnosť miestnej pláže ich presvedčí, že tu sa budú cítiť skutočne doma. Vyjadria tiež nadšenie, že po všetkých tých rokoch majú konečne niečo len pre seba.

Strih kamery scenériu zachová, prenesie ale diváka do súčasnosti. Traja Chorváti si labužnícky vychutnávajú pivo Ožujsko na ľudoprázdnej pláži. Moment pohody je ale vzápätí narušený hordou slovanských bratov, ktorí prišli k Jadranu za slniečkom a morom zo svojich menej pohostinných končín. Chorváti sú nemilo prekvapení. Nakoniec sa ale predsa len rozhodnú tak ako kedysi zostať a prítomnosť Poliakov, Rusov a Slovákov tolerovať. Veď je to len na sezónu.

A ako je to s počtami Slovanov prichádzajúcich dnes do Chorvátska na dovolenku naozaj? V roku 2017 krajinu navštívilo 17,5 milióna návštevníkov, rebríčku návštev podľa krajín ale nekraľujú Slovania, ale Nemci a Rakúšania.

5 najlepších reklám tohoročného Super Bowlu

Hra o tróny, Budweiser, Big Lebowski a Sex v meste.

Zdroj: CNC