Škótska pálenica whisky Glenlivet predstavila svoju novú 14-ročnú single malt whisky, ktorá je určená pre trh v USA. Značka obľúbenej whisky si od tohto kroku sľubuje prílev novej generácie klientov.

​Pálenica, ktorá stojí v známom škótskom regióne Speyside, nechala túto novinku v závere dozrievať v dubových sudoch po koňaku, čo jej dodalo výraznejšie príchute hrozienok, čokolády a sladkého drievka. Do fliaš bola naplnená v sile alkoholu na úrovni 40 percent.

Zdroj: Glenlivet

​​Master distiller značky Glenlivet Alan Winchester pre portál scotchwhisky.com povedal, že nová 14-ročná single malt z ich dielne je kombináciou chutí, ktoré dodali sudy po koňaku a tiež ich typického ovocného a jemného charakteru, ktorým je Glenlivet známy po celom svete.

V Glenlivete očakávajú, že ich whisky zaznamená na americkom trhu úspech aj vzhľadom na to, že bola vyvíjaná v spolupráci s priaznivcami single malt whisky v USA. Podľa A. Winchestera je určená najmä pre tých milovníkov whisky, ktorí hľadajú nové úrovne príchutí.

Zdroj: Glenlivet

​​Sedemdecilitrová fľaša sa v USA predáva za cenu približne 55 dolárov a na trhu, u špecializovaných predajcov, sa objavila práve tento mesiac. Glenlivet plánuje z každej predanej fľaše darovať jeden dolár Nadácii Purpurové srdce, ktorá bola vytvorená za účelom zvýšenia kvality života zranených vojnových veteránov a ich rodín. Pálenica chce touto cestou na spomínaný účel prispieť sumou v minimálnej hodnote 50-tisíc amerických dolárov, verí však, že sa jej podarí vyzbierať až 100-tisíc dolárov.

Fialová etiketa na 14-ročnej whisky sa zhoduje s farbou, ktorú pálenica použila na svoju whisky Glenlivet Captain´s Reserve. Tá rovnako dozrievala v sudoch po koňaku. Na trh bola uvedená vlani.

Glenlivet Enigma Zdroj: Glenlivet

​​Glenlivet v júni tohto roku uviedol na americký trh aj ďalšiu svoju whisky – Glenlivet Enigma, ktorá je súčasťou ich „tajomnej“ série. Tajomnej preto, lebo tieto whisky sú na trh uvádzané bez bližšej charakteristiky ich chuťového profilu.

Škótsky Glenfiddich redizajnoval svoje fľaše

Vývoj ide dopredu a na meniaci sa trh whisky reagujú jej výrobcovia rôzne. Niektorí pripravujú zaujímavé limitované edície whisky, iní sa spoľahnú na nový dizajn obalu, ktorý tiež predáva. Ísť týmto smerom sa naposledy rozhodol aj jeden z najväčších producentov škótskej, značka Glenfiddich. A mesiac predtým aj The Glenlivet.