V prípade menších vozidiel už existuje niekoľko alternatív pre výmenu vnútra pneumatiky, teraz je rad na osobných automobiloch.

Nové koleso Michelin Uptis, nefunguje s tradičným "tvrdým vonkajším nafukovacím plášťom", skladá sa z jedného kusu, bez bočnej steny a v jeho vnútri sú gumové rebrá na pruženie. Nové pneumatiky Uptis by mali mať dlhšiu životnosť, keďže nemôže dôjsť k ich predčasnému opotrebeniu z dôvodu zlého tlaku v gume. Sériová verzia by sa mala do obehu dostať v roku 2024.

Nemci predviedli vonkajší bočný airbag, ktorý sa nafúkne tesne pred nárazom

Osobné automobily absolvujú pred uvedením do prevádzky celý rad testov, ktoré majú overiť, akým spôsobom ochráni posádku v prípade nehody. Jedným z najcitlivejších miest je pritom bok vozidla, kde cestujúcich chránia iba dvere s výstuhami a prípadne ešte airbagy v interiéri. Nemecký výrobca automobilových komponentov ZF už nejakú dobu vyvíja airbag, ktorý má chrániť vozidlo zvonku.

Zdroj: YouTube