Zabudnite na laferrari, je tu nový vrchol maranellskej ponuky. Ferrari SF90 Stradale kombinuje vidlicový osemvalec hneď s tromi elektromotormi.

Dlhé čakanie skončilo. Ferrari konečne odhalilo napäto očakávaný hyperšport, ktorý nakoniec dostal meno SF90 Stradale. Najvýkonnejšie, najrýchlejšie akcelerujúci a technicky najvyspelejšie cestné Ferrari histórie (aspoň podľa slov automobilky) je plug-in hybrid.

Jeho srdcom je dvakrát preplňovaný vidlicový osemvalec s interným označením F154, ktorý vychádza z 3,9 litrovej jednotky v modeli 488 Pista. Na rozdiel od neho je však v SF90 Stradale prevŕtaný na 3 990 cm3, iné je navyše sanie aj výfukový systém, rovnako ako užšia hlava valca alebo priame vstrekovanie pracujúce s tlakom 350 bar. Sám o sebe poskytuje 574 kW a 800 N.m.

To už však v dnešnej dobe v tomto segmente nestačí, a tak spaľovací motor dopĺňajú hneď tri elektromotory, dva vpredu a jeden vzadu, medzi osemvalcom a prevodovkou, ktorou je nový osemstupňový dvojspojkový automat. Energiu čerpajú z relatívne malej lítium-iónovej batérie s kapacitou 7,9 kWh. V novinke sú tak poháňané všetky kolesá.

S plug-in hybridným pohonom súvisí aj nový ovládač premenovaný na eManettino, ktorý umožňuje vyberať zo štyroch jazdných režimov. Hybrid kombinujúci sily všetkých jednotiek je predvolené nastavenie, kým eDrive je čisto elektrický režim. Performance udržuje nabitie batérií, zatiaľ čo qualify poskytne maximum sily zo všetkých motorov.

Zdroj: Ferrari

​Moderný pohon si vyžiadal tiež novú architektúru. Kombinuje hliník s karbónovými vláknami, čo pomohlo znížiť suchú hmotnosť na 1.570 kilogramov. To je o 15 kg menej ako v prípade laferrari, ktoré už tiež bolo hybridom.

Plug-in hybrid si vyžiadal aj nový brzdový systém, ktorý kombinuje ako využitie hydraulických bŕzd, tak rekuperáciu brzdnej energie. Pri extrémnom brzdení hydraulické brzdy fungujú iba ako podpora rekuperácie. Nechýba ani systém vektorovania krútiaceho momentu na prednej náprave.

Zdroj: Ferrari
Karosériu navrhol riaditeľ dizajnu Ferrari Flavio Manzoni.

Auto pritom ponúkne dve verzie. Tú predvolenú doplní paket Assetto Fiorano s väčším zadným spojlerom pre lepší prítlak, odstrojeným interiérom a karbónovými komponentmi, ktoré znížia hmotnosť vozidla o 30 kilogramov. Predvolené pneumatiky Pirelli P Zero potom nahradí obutie Michelin Cup 2.

Zdroj: Ferrari

​Vnútro auta pomenovaného s odkazom na tohtoročné monoposty Ferrari vo Formule 1 je potom tiež novo poňaté, u maranellského výrobcu vôbec prvýkrát ponúkne head-up displej. Pomocou volantu s množstvom tlačidiel potom možno vraj ovládať 80 percent funkcií vozidla, presne podľa motta: oči na ceste, ruky na volante.

Na rozdiel napríklad od laferrari alebo predchádzajúcich vlajkových lodí typu Enza a iné, nebude výroba SF90 Stradale limitovaná určitým počtom. To je dobrá správa pre záujemcov, pretože ako je u Ferrari zvykom, zákazníci sa o novinku veľmi zaujímajú. Na odhalenie bolo pozvaných dvetisíc klientov značky, pričom údajne skoro všetci si jedno objednali. Prví si svoje auto majú prevziať na začiatku roka 2020, cena zatiaľ verejne predstavená nebola. Odhaduje sa ale minimálne na 500 tisíc libier.

Pozrite si galériu

​Automobilka má navyše dobrú správu aj pre tých, ktorých SF90 Stradale nezaujalo. Ešte v tomto roku sa chystá predstaviť  ďalšie tri novinky.

Zdroj: CNC