Čiastočne samoriadiace systémy sa čoraz častejšie objavujú v osobných automobiloch, ale skutočným prelomom môžu byť pre úžitkové vozidlá. Vo Švédsku bol na verejných komunikáciách spustený test nákladných vozidiel bez vodiča.

​Autonómne úžitkové vozidlá sa zdajú byť budúcnosťou a švédsky Einride má teraz povolenie testovať podobné modely bez vodiča na cestách na krátke vzdialenosti na verejných komunikáciách priemyselného parku. Licencia je v súčasnosti obmedzená na rýchlosť do 5 km / h, ale pre švédsku spoločnosť je stále prelomom.

Názov prototypu je T-pod a jeho tvar je futuristický, dokonca chýba aj kabína.

Vozidlo s hmotnosťou 26 ton je poháňané elektrickým pohonom s dojazdom 200 kilometrov a má o 60 percent nižšie prevádzkové náklady v porovnaní s nákladným vozidlom s naftovým pohonom s podobným pohonom. Obsluha v centre môže súčasne riadiť pohyb desiatich vozidiel.

Pozrite si galériu

​​Einride plánuje požiadať o ďalšie cesty a začať s testovaním vlastného samoriadiaceho kamiónu v Spojených štátoch, ktoré už priťahujú spoločnosti ako Schenker a Lidl.

Autonómne kamióny budú testovať na amerických diaľniciach

Ak vás myšlienka na autonómne autá vydesila, len si predstavte autonómny kamión, rútiaci sa po diaľnici vašim smerom.

Zdroj: Einride