Najzvláštnejšia americká stíhačka 2. svetovej vojny: Pozrite sa, čo dokázala
Na maximálne využitie výkonu motora bolo potrebné nainštalovať vrtuľu veľkého priemeru aj zachovať podvozkovú časť, čo viedlo k typickému tvarovému znaku Corsaira – zalomenému krídlu do tvaru písmena W.
Prototyp nového lietadla s označením XF4U-1 po prvý raz vzlietol v máji 1940 a čoskoro vykázal rýchlosť 651 km/h. Námorníctvo zistilo, že ide o stroj mimoriadnych výkonov, preto po úpravách objednalo v roku 1941 prvú sériu. Jediný problém boli nevhodné vlastnosti lietadla pri pristátí na palube lietadlovej lode – obmedzený výhľad dopredu pri záverečnom priblížení (cez dlhý mohutný kryt motora). Preto tieto stroje pridelili do jednotiek leteckých síl námornej pechoty, štartujúcich z pozemných základní.
Vzhľadom na to, že problémy s technikou pristátia na palubu riešili Američania dosť dlho, štartovali prvé Corsairy III. a IV. z britských lietadlových lodí. Briti vtedy nemali dostatok vlastných stíhačov porovnateľných parametrov, a tak piloti na priblíženie používali manéver, keď prilietavali na palubu šikmo a na poslednú chvíľu lietadlo vyrovnali. Na amerických lodiach sa prvé F4U objavili až na jar 1945.
V súčasnosti sa na území Spojených štáto nachádza 45 kusov Corsairov, čiže vidieť takúto stíhačku ako v nasledujúcom videu je skoro rovnaká rarita ako Ferrari 250 GTO.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame
Takto zostanete pokojný ako vojak námornej pechoty
Asi vám neprezradíme nič nové, keď povieme, že aj život mariňákov je plný stresu, len oni sa miesto platenia účtov a práce stresujú nad tým, či prežijú ďalší deň. Za takýchto okolností si musí človek zachovať chladnú hlavu a Navy SEAL má na to pomerne jednoduchú metódu.