Model 911 Targa je pravdepodobne najštýlovejšou verziou športového Porsche a teraz tu máme model kabrioletu s ochranným oblúkom, ktorý je dokonca ešte krajší, než keď vyšiel z továrne.

​Z prvého športiaku Porsche 356 existovalo kabrio prevedenie, ale s 911-kou sa naň chvíľu muselo čakať. Pre sprísnené americké bezpečnostné predpisy sa v Porsche rozhodli, že odstrániť len strechu nebude dostačujúce. Prototyp vyrobený firmou Karmann ostal unikátnym modelom a Porsche predstavil model Targa, doplnený štýlovým ochranným rámom.

Bolo pomenované po súťaži Targa Florio na Sicílii, ktoré Porsche vyhralo s modelom 911 Carrera RS. Rám je vyrobený z leštenej nehrdzavejúcej ocele, preto tak neodolateľne žiari a strešný panel bol odnímateľný. Vybrať sa dalo aj zadné sklo, ktoré bolo najskôr z plastu a až od roku 1968 sklenené.

Zdroj: Porsche

​​​Tento model je ročník 1968, dokonca s plastovým zadným sklom, ale už v prevedení 911S. Výkon dvojlitrového, šesťvalcového boxu bol zvýšený zo 130 na 160 konských síl a objavili sa na ňom aj legendárne disky Fuchs.

Môžete si všimnúť, že auto má klasickú riadiacu páku, ale žiaden spojkový pedál: ide o unikátne prevedenie Sportomatic s automatickou prevodovkou, ktorý uľahčuje život americkým zákazníkom.

Automobil zobrazený na obrázkoch je v takom krásnom stave, že možno nebol tak pekný ani nový.

Žltá 911 Targa je vystavená v automobilovom múzeu Petersen v Los Angeles.

Pozrite si galériu

Stará stodola v Nemecku v sebe ukrývala poklad: Chýbajúci exemplár múzea Porsche

V oficiálnom múzeu Porsche, v nemeckom Zuffenhausene, sa nachádza viac ako osemdesiat automobilov, ktoré pripomínajú históriu značky. Z legendárnych modelov ale chýbal jeden kus: pôvodné Porsche 911, ktoré prezývali 901-kou.

Zdroj: Petersen