5 osvedčených tipov: Vyhnite sa tento rok veľkonočnému prejedaniu sa

Počas veľkonočných sviatkov mávame tendenciu jesť od rána do večera a to až do úplnej nevoľnosti. Urobte si tento rok láskavosť: vyvarujte sa prejedaniu sa!

Aj keď vieme, že prejedaním si môžeme spôsobiť hrozne nepríjemné chvíle, sviatočné obdobia často končia úplným obžerstvom. Ak sa chcete vyhnúť bdelej kóme pred televízorom a žalúdočnej nevoľnosti, je najvyšší čas si ozrejmiť základné pravidlá.

1. Nevynechávajte jedlo!

Mnohí sa vedome pripravujú na to, že počas sviatkov nastane obdobie pravidelného prepchávania sa. Hladujú rovnako pred Vianocami ako aj Veľkou nocou, aby sa potom mohli nadláviť z nekonečnej ponuky dobrôt. Znie vám to povedome? Máme pre vás zlú správu: odborníci tvrdia, že je to najhoršie možné riešenie, takže tento rok neurobte tú istú chybu!

Čo môžete robiť? Nevynechávajte jedlo pred sviatkami ani počas neho. Heslom je: všetko s mierou!

2. Takže ... s mierou!

Nikam sa neponáhľajte, skúste si dávať menšie porcie a dajte si jedlo na menší tanier. Upokojte sa, sviatočné menu určite nebude pozostávať z jediného jedla, na stoloch bude hneď niekoľko chodov, mäsa a šalátov, nehovoriac o zákusku. Jedzte všetko, ale dávajte si pozor na porcie!

[video_ad]

3. Zmeňte techniku jedenia

Jedzte pomaly a jedlo dôkladne prežúvajte. Vychutnávajte si ho, nežerte, takže jedlo bude ľahšie spracovateľné aj pre žalúdok. Doprajte si prestávky a pred ďalším jedením sa uistite, či máte skutočne hlad.

4. Čo skutočne dodržiavať?

Ak pred jedením vypijete väčšie množstvo vody, dá to vášmu žalúdku pocit plnosti, takže je menšia pravdepodobnosť prejedania sa.

5. Vstaňte od stola!

Po jedle je dobré sa trochu hýbať, pretože to pomáha tráveniu. Nie, nehovoríme o tom, že máte odpáliť v obývačke 60-minútový crossfit tréning, ale trochu sa poprechádzajte, prejdite po čerstvom vzduchu, každopádne určite vstaňte od stola, a neprechádzajte sa len od kresla po záchod.