4 tipy, ako sa v domácej karanténe nezblázniť

Práca z domu nie je prirodzená a ľahká pre všetkých. Mnoho ľudí prispôsobenie sa novej situácii psychicky zle zvláda, čo vôbec neprospieva k celkovej nálade z neistoty.

Tu sú štyri tipy, ktoré vám pomôžu vyťažiť maximum z vášho home officu a zostať produktívnym aj medzi štyrmi stenami.

Vytvorte si doma pracovné prostredie, ktoré je pre vás pohodlné

Uistite sa, že máte stôl, stoličku a malú plochu, ktorú ste si špeciálne vyčlenili pre prácu, a nezabudnite na správne osvetlenie. Najlepšie je vytvoriť prostredie domácej kancelárie čo najpodobnejšie vášmu pracovisku. Znie to síce pohodlne, ale nie je to dobrý nápad pracovať v pyžame v posteli s notebookom na kolenách. Vaša práca bude tým efektívnejšia, čím viac pripomína svoj pôvodný stav a má osviežujúci účinok na váš mozog. Pripravte si všetko, čo potrebujete: diár, poznámky, písacie nástroje a telefón na dosah ruky.

Udržujte poriadok

Vyzerá to zanedbateľne, ale verte, že to tak nie je. Nemusíte mať non stop poriadok v celom dome, ale malý priestor, kde pracujete musíte mať uprataný a prehľadný. Neskladujte na stole hrnčeky, obrúsky, pomarančovú kôru, zvyšky sendvičov a tak ďalej. Zistíte, že myšlienky si ľahšie usporiadate v usporiadanom prostredí.

Oblečte sa

Nejde o to, aby ste sa obliekali ako chodíte do práce, je jasné, že nikto nechce byť doma v džínsoch, saku a aj nosenie obuvi je hlúposť. Ak ale máte niekoľko setov pre home office, ktoré sú pohodlné a budete sa v nich cítiť dobre po celý deň a večer v nich nespíte, oblečte si ich.

Vytvorte si rutinu

Veľmi napomáha zistiť programové body, ktoré dodržiavate  každý deň pred a počas práce. Stanovte si začiatok a koniec pracovnej doby a z času na čas si spravte prestávky. Vždy si sadnite ku práci tak, že už ste raňajkovali, vyčistili si zuby a vykonali svoju rannú rutinu, aby ste sa mohli začať sústrediť na to, čo je dôležité.