Priberá sa z večerného jedenia? Pozreli sme sa, čo a ako jesť

Existuje len málo lepších vecí po namáhavom dni, ako si zasadnúť večer s pochutinami pred telku a pozrieť napínavý film, prípadne prečítať obľúbenú knihu. Či už ide o čokoládu, čipsy alebo varené jedlo, mnohí z nás túžia odbúrať celodenný stres rôznymi maškrtami.

Všeobecne sa toto nočné jedenie považuje za jedno z najväčších hriechov pre vaše zdravie a postavu. 

Vedie nočné mlsanie k obezite?

Žiaľ, večerné mlsanie spôsobuje obezitu z dvoch dôvodov. Na jednej strane, ak sa poriadne navečeriate, budete mať dostatok energie do nasledujúceho rána a všetko, čo zjete navyše, sú len kalórie naviac. V tomto prípade vaše telo v skutočnosti nepotrebuje ďalšiu výživu, a ak niečo v rámci relaxu konzumujete, vedie to k obezite. Druhým dôvodom je, že zvyčajne nekonzumujeme surovú mrkvu alebo zeler, ale na emocionálnom základe sa rozhodujeme pre niečo sladké alebo mastné.

Ako neskoro je ešte možné jesť?

Ideálne by bolo, keby sme štyri hodiny pred spaním nejedli vôbec nič. Ak máte pocit, že toľko "pôstu" nevydržíte, dosť pomôže, ak sa najprv pokúsite nejesť dve hodiny pred spaním. Týchto pár hodín nečinnosti pomáha zlepšiť trávenie a tiež pozitívne ovplyvňuje cyklus vášho spánku. Jedlá, ktoré sú ťažšie stráviteľné (vyprážané na oleji alebo korenené), môžu narúšať spánok, ktorého nedostatočná kvalita tiež môže spôsobiť obezitu.

Čo teda jesť pred spaním?

Kedykoľvek budete mať chuť večer jesť, vyberte si niečo nízkokalorické a bez sacharidov. Týmto spôsobom sa môžete vyhnúť prebytku kalórií alebo nadmernému množstvu cukru v krvi. Dobrou voľbou je zeler s arašidovým maslom, za hrsť semien alebo bobuľovín, alebo nesolený popcorn, samozrejme bez masla. Skôr ako začnete hľadať niečo na mlsanie, napite sa chutného ovocného čaju, prípadne upriamte svoju pozornosť na 20-30 minút inam, možno už potom nebudete mať chuť na prijímanie ďalších kalórií.