Pretekárske Bugatti vylovili z dna jazera po 75 rokoch
Legenda tvrdí, že v roku 1934 si francúzsky pretekár René Dreyfus, ktorý jazdil v 20. a 30. rokoch minulého storočia Grand Prix (v roku 1930 dokonca vyhral Grand Prix v Monaku), zahral poker v Paríži s bohatým švajčiarskym playboyom Adalbertom Bodém. Ako to už býva, o alkohol núdza nebola, a keď Dreyfusovi došla hotovosť, vsadil do hry svoje Bugatti Type 22 Brescia z roku 1925. A prehral.
Tu príbeh zďaleka nekončí. Keď sa Bodé vrátil do Švajčiarska, zastavili ho na hranici, kde mu oznámili, že si so sebou auto vziať nemôže. Keďže šťastena je u hráčov vrtkavá, Bodé neskôr nemal dostatok hotovosti na to, aby za automobil zaplatil clo, preto bolo Bugatti skonfiškované a ako každý kontraband určené na likvidáciu. Švajčiarske úrady rozhodli, že najjednoduchším, aj keď nie práve najekologickejším spôsobom likvidácie bude, keď ho potopia do jazera Maggiore.
A tam na dne jazera táto pýcha francúzskeho dizajnu aj zostala, až do roku 2009. Aj keď mnoho ľudí vedelo, kde sa vozidlo nachádza, nikto sa ho neodhodlal vytiahnuť. O jeho vytiahnutí nakoniec rozhodla jedna tragédia. Člena miestneho klubu potápačov dobila v pouličnej bitke na smrť trojica mladistvých. V snahe získať peniaze na charitu zameranú na prevenciu násilia mládeže sa klub zaviazal auto vytiahnuť z dna jazera.
Očakávalo sa, že zisk bude 57 tisíc dolárov. Cena sa nakoniec poriadne navýšila, keď sa na aukcii proti zberateľovi Bugatti z Holandska postavil ďalší zberateľ - Peter Mullin z Kalifornie, v snahe získať tento artefakt. Dražbu napokon vyhral Mullin, ktorý dnes vystavuje Bugatti v múzeu Mullin Automotive v Oxnarde, Kalifornii. Vozidlo je v rovnakom stave, v akom bolo nájdené na dne jazera.
"Mojou teóriou je, že Ettore Bugatti vytvoril toto umelecké dielo, ktoré dokončila matka príroda," tvrdí Mullin.
Ak vás zaujíma, ako dnes znovuobjavené Bugatti vyzerá, prípadne ako prebiehala jeho záchrana, pozrite si nasledujúce video.