Toto je minimálne množstvo pohybu, ktoré by ste mali pre svoje zdravie urobiť

Pravidelná telesná aktivita zohráva dôležitú úlohu pri ochrane zdravia, ale aj prevencii chorôb.

Nedostatok pohybu so sebou nesie vážne zdravotné riziká:

  • svalovú atrofiu pohybového systému, ktorá môže viesť k bolestiam pri správnom držaní tela
  • metabolické poruchy, čiže obezitu, ktorá vedie k rôznym ďalším zdravotným poruchám a zvyšuje riziko ochorením diabetu 2. typu
  • ochoreniu koronárnych ciev a vysokému krvnému tlaku

Preto by ste rozhodne nemali pohyb zanedbávať. Nemusíte sa ale hodiny potiť v posilňovniach alebo pri behaní. Vedci zistili, aký je ideálny dostatok pohybu.

Za neaktívnych sa považujú ľudia, ktorí majú menej ako 150 minút intenzívneho pohybu týždenne, alebo cvičia menej ako 75 minút týždenne.

Toto je teda čas, ktorý by ste mali spraviť pre svoje zdravie. Nie je to tak veľa, že?

3 veci, ktorými pri cvičení vyťažíte zo seba maximum

Sú dni, keď je vaše odhodlanie poriadne na sebe zapracovať zbytočné. Nedarí sa vám a nedokážete zo seba vyťažiť maximum. Prezradíme vám tri veci, ktoré je dobré sledovať, aby ste vynaloženú energiu čo najviac využili.