3 veci, ktorými pri cvičení vyťažíte zo seba maximum

Sú dni, keď je vaše odhodlanie poriadne na sebe zapracovať zbytočné. Nedarí sa vám a nedokážete zo seba vyťažiť maximum. Prezradíme vám tri veci, ktoré je dobré sledovať, aby ste vynaloženú energiu čo najviac využili.

Ak chcete zo seba dostať maximum, je dôležité na to pripraviť aj váš organizmus:

  1. Jedzte poriadne!

S prázdnym žalúdkom je cvičenie oveľa ťažšie. Nečudujte sa, ak do posilňovne prídete demotivovaný a bez nálady. A už vôbec nie tomu, že budete bezvládny, keďže váš organizmus potrebuje palivo.

Odborníci odporúčajú poobedňajšie cvičenie preto, že cez deň nazbierate dostatočné množstvo energie. Dbajte aj na to, že posledné jedlo by malo byť 1-1,5 hodinu pred cvičením. Samozrejme, v závislosti od toho, čo jete.

  1. Pite dostatočné množstvo tekutín!

Faktom je, výdaj tekutín je u športovcov vyšší, ako príjem, čiže u nich môže nastať dehydratácia, ktorá:

  • kazí výkon
  • znižuje úsilie
  • zvyšuje riziko zranenia
  • spôsobuje bolesti hlavy, únavu a svalové kŕče
  • má negatívny vplyv na koncentráciu

Vaše svaly tvorí zo 73 percent voda, takže ak budete piť dostatočné množstvo tekutín, váš výživový systém sa zlepší. V prípade nízkeho príjmu tekutín zaťažujete svoj vylučovací systém, čo znamená, že toxíny, ktoré vznikli počas tráviaceho procesu, nemôžu opustiť vaše telo.

  1. Odpočívajte primerane!

Je to rovnako dôležitá súčasť cvičenia. Odpočinok umožňuje regeneráciu vašich svalov a ich nárast. Je dôležité vedieť, že kvalita spánku je rovnako dôležitá ako jeho množstvo spánku. Priemerný spánok dospelých (!) je 6 až 9 hodín, ale nie je problém ani, ak spíte 10 hodín.

Pomocou tohto jednoduchého triku zistíte, či ste dostatočne hydratovaný

Určite poznáte fakt, že čím tmavšiu farbu má váš moč, tým viac ste dehydrovaný. Poznáme ale oveľa jednoduchšiu metódu, aby ste nemuseli chodiť na toaletu.