Aeróbne alebo silové cvičenia: Ktoré si vybrať, ak sa chcete dostať do top formy?

Jedna skupina ľudí nedá dopustiť na činky a tá druhá na beh, cyklistiku, alebo plávanie. Ktorá z nich má pravdu? A ktorý typ cvičenia je lepší pre vašu formu?

Odpoveď nie je jednoznačná. Niekto sa cíti fit, ak vytlačí 100 kíl a iný, keď zabehne skvelý čas na miestnom polmaratóne.

Tak teda Arnold Schwarzenegger alebo Mo Farah? Otázka skôr znie, kto má aký cieľ a ideál.  

Ak sa pokúšate o rovnováhu, tieto dve veci sa dopĺňajú. Samozrejme, pri oboch typoch cvičenia je možné postaviť množstvo argumentov za a proti. Austrálsky magazín Men's Health uverejnil v tejto záležitosti veľmi zaujímavú infografiku:

Zdroj: Men's Health

​Hlavným argumentom pre cvičenie s váhami je nárast svalovej hmoty, zväčšenie sily, zvýšená hladina testosterónu a zlepšenie metabolických procesov. Pravidelné posilňovanie je dokonca dobré aj pre vaše kosti.

Aj aeróbne cvičenia majú svoje výhody. Napríklad, vaše srdce sa stáva silnejším (najmä, pri tenise), môžete znížiť krvný tlak, ale tiež napomáha pri sviežosti vášho mozgu a zlepšuje vašu výdrž, čo nie je zanedbateľné. Nehovoriac o tom, že na beh potrebujete len dobrú obuv a nič viac.

Zdroj: Flickr

​Pokiaľ ide o nevýhody, cvičenie s ťažkými váhami predstavuje väčšie riziko zranenia, a ak vám nestačí domáce vybavenie, musíte sa spriateliť s atmosférou fitness miestnosti a tiež za ňu zaplatiť. Kardio cvičeniam väčšina ľudí vyčíta monotónnosť, sú tiež časovo náročnejšie a zaťažujú kĺby.

Takže, ktorý typ je ten ideálny? Žiaľ, jednoznačná odpoveď neexistuje. Ak chcete vrcholovú formu, je dobré kombinovať obe cvičenia. Aspoň vaše tréningy nebudú jednotvárne, čo nie je na škodu.

Ak chcete chudnúť, stačí vám behať oveľa menej, než si myslíte

Ak túžite zhodiť zopár kíl, nemusíte sa denne potiť 5 až 10 kilometrov. Podľa odborníkov je podstatná pravidelnosť.

Zdroj: Men's Health