Prečo priberáme z alkoholu, aj keď pravidelne cvičíme?

Môžete byť kráľmi posilňovní, ak každý večer skonzumujete fľašu vína. Prezradíme vám, o koľko väčší by bol váš progres bez alkoholu.

Vždy bude nejaký zápas, starý známy, koncert alebo spontánny teambuliding, ktorý vám poslúži ako zámienka na to, aby ste sa poriadne odviazali a niečo aj, samozrejme, vypili. Ak pri tom pravidelne cvičíte, pretože sa chcete páčiť a udržiavať vo forme, zanechal vo vás šport pravdepodobne hlbokú stopu, pre ktorú vás trápia výčitky svedomia.

Ak po opici zájdete do posilňovne, je to síce chvályhodné a určite si vyslúžite obdiv svojich známych a partnerky, ale nemusí vám to byť vždy na osoh. Práve naopak, môže to vaše vynaložené úsilie úplne zlikvidovať. Trochu to zjednodušíme: častým dvíhaním pohárov bránite rozvoju vášho tela a svalstva.

Alkohol nepomáha

Samozrejme, hovoríme o jeho nadmernej spotrebe. Začnime tým, čo už isto viete. Alkohol obsahuje cukor, ktorý váš organizmus vôbec nepotrebuje, pretože neobsahuje žiadne živiny, takže je iba zdrojom nadbytočných kalórií. Svetová zdravotnícka organizácia odporúča znížiť podiel cukru pod 5 percent celkového denného energetického príjmu (približne 25 gramov).

Čím vyšší obsah alkoholu nápoj obsahuje, tým má viac kalórií. Pivo má napríklad od 125 do 200 kcal, pohár bieleho vína 105 kcal, ale červeného len 85 kcal. Z jednej vodky telu dodáte 96 kcal, z whisky 105 kcal a tequily 97 kcal.

Ako z alkoholu nepribrať?

  • Striedajte alkoholické a nealkoholické nápoje, teda pohár vína pohárom vody.
  • Miešané nápoje si vyberajte v light verzii.
  • Naučte sa nápoje sŕkať, nie si z nich z chuti odpiť

Prečo by ste mali behať polhodinu denne, ak ten istý výsledok dosiahnete za desať minút?

Pomocou niektorých cvičení dosiahnete výsledky rýchlejšie. Dobre naplánovaný intenzívny tréning vám môže pomôcť v dosiahnutí vašich cieľov.