6 dôvodov, prečo je pre váš organizmus dôležitý poobedňajší spánok

Mnohí z vás isto milujú si poobede trochu schrupnúť, ale na tento oddych máme čoraz menej času. Pritom takýto poobedňajší relax má pre váš organizmus naozaj blahodarné účinky a aj svet sa vám hneď zdá hneď o niečo krajším.

V dnešnom uponáhľanom svete nie je vôbec zriedkavosťou, že nespíme klasických osem hodín. Miesto toho pracujeme 10-12 hodín denne a na poobedňajší spánok nám prakticky neostáva žiaden čas.

Ak sa vám predsa naskytne príležitosť zdriemnuť si poobede, rozhodne ju využite. Po istom čase si sami všimnete radikálne zmeny vo vašom živote.

Pozrite si, aké pozitíva prináša, ak si poobede trochu pospíte. 

1. Celý deň máte dobrú náladu

Pri spánku sa vo vašom tele uvoľňuje sérotonín, ktorý ovplyvňuje proces spánku a termoregulácie. Často sa považuje za hormón, ktorý prispieva k pocitu pohody a šťastia. Aj krátky spánok vám teda pomôže k tomu, aby ste sa cítili spokojnejší a vyrovnanejší.

2. Budete bystrejší

Poobedňajší spánok vplýva pozitívne aj na vašu vnímavosť a prijímanie nových informácií. Len hodinový spánok zvyšuje vašu produktivitu aj motiváciu k práci.

3. Zvyšuje bdelosť

Výskumy NASA dokázali, že následkom 40 minútového spánku sú ľudia o sto percent pozornejší a aktívnejší. Vplyv spánku sa dá porovnať s prijatím 200 mg kofeínu.

4. Zlepšuje vašu kreativitu

Leonardo da Vinci, si doprial poobedňajší spánok, kedy len mohol. V noci pritom spával oveľa menej ako bežní ľudia. Vplyvom poobedňajšieho odpočinku sa výrazne zvyšujú vaše tvorivé schopnosti.

5. Zvyšuje mozgovú kapacitu 

Váš mozog absorbuje počas dňa neuveriteľné množstvo informácií. Ak si poobede pospíte, pomôžete mu odpočinúť si a bude lepšie zvládať ich ukladanie.

6. Skvalitňuje vaše zmysly

Vplyvom relaxu sa výrazne zlepšujú aj vaše zmyslové orgány. Výskumy dokázali, že poobedňajší spánok má pre vaše zmysly pozitívnejšie účinky ako nočný.

Zdroj: Viralnova