Máte problém so zaspávaním? S touto jednoduchou metódou zaspíte do minúty

Ak máte problémy so zaspávaním a netúžite to riešiť pomocou práškov alebo sedatív, nasledujúci návod je určený iba pre vás.

S touto nepríjemnosťou máme problém viacerí: Sme tak unavení, že nedokážeme zaspať. Chápeme, že nechcete brať prášky na spanie alebo iné lieky, preto vám nič podobné ani neodporúčame. Miesto toho pre vás máme jednoduchý návod.

Psychológ Harvardskej univerzity Dr. Andrew Weil mal pravdepodobne podobný problém, keď vymyslel metódu 4-7-8. Dychové cvičenie rozdelil do piatich krokov.

  1. Nádych nosom: 4 sekundy
  2. Zadržte dych: 7 sekúnd
  3. Pomaly vydýchnite: 8 sekúnd
  4. Tento cvik opakujte po sebe trikrát (celkom 57 sekúnd)
  5. Užívajte si prichádzajúci spánok

Prečo to funguje?

Riešením je zadržiavanie dychu. Po tom, čo ste sa hlboko nadýchli, zadržanie dychu podporuje tok kyslíka v tele, následkom čoho je telo schopné relaxovať a uvoľniť sa. Okrem toho môže táto metóda fungovať aj preto, lebo kým sa vedome sústredíte na dýchaciu techniku, vytlačíte všetky ostatné myšlienky z hlavy – stres aj frustrácia sa pomocou tejto techniky stratia.

Prečo je dôležitý kvalitný spánok?

Okrem úplných samozrejmostí (odpočinok, oddýchnutie tela, regenerácia a pod.) nedostatok spánku a insomnia môžu mať vážne patologické následky. Budete trpieť bolesťami šije, chrbta a chrbtice a pre nedostatok spánku budete mať v zamestnaní viac stresu a budete oveľa nepozornejší. Ak teda trpíte poruchami spánku, vyskúšajte si dnes večer túto metódu – za pokus to stojí. 

Pomocou tohto jednoduchého triku zistíte, či ste dostatočne hydratovaný

Určite poznáte fakt, že čím tmavšiu farbu má váš moč, tým viac ste dehydrovaný. Poznáme ale oveľa jednoduchšiu metódu, aby ste nemuseli chodiť na toaletu.