5 prekvapivých dôvodov, prečo priberáme v práci

Takmer polovica zamestnancov, hlavne tých, ktorí pracujú v kanceláriách, priznáva, že v práci pribrali. Patríte medzi nich?

Ak ste spozorovali, že ručička vašej váhy nebezpečne stúpa preto, že väčšinu času trávite v zamestnaní, tu je niekoľko dôvodov, prečo to tak môže byť.

1. Kolegovia ako zlý príklad

Pokiaľ je váš kolega z kancelárie obézny, máte až 44 percentnú šancu, že sa obéznym postupne stanete aj vy. Či chceme alebo nie, v otázkach výberu jedla sme veľmi ľahko ovplyvniteľní okolím a ak sa kolegovia hromadne vyberú na obed do fastfoodu alebo sa vrhnú na krabicu so zákuskami, je veľmi ťažké odolať. Len naozaj silné povahy dokážu systematicky hovoriť nie. Riešením môže byť dovoliť si podobné excesy jeden deň v týždni.

2. Obedujete spoločne

Je dokázané, že ak jeme v spoločnosti kolegov, či známych, zjeme až o 30 percent jedla viac, než by sme zjedli sami. Ak sa nechcete pri obede separovať od kolegov, jedzte s nimi, ale obed, ktorý ste si pripravili doma do obedového boxu.

3. V kancelárii je príliš chladno

V mnohých kanceláriách to jednoducho preháňajú s klimatizáciou. Odpoveďou vášho tela je snaha viac jesť a ukladať viac tuku „pre prípad potreby“. Pokiaľ je klimatizácia vo vašej kancelárii regulovaná centrálne a neviete jej nastavenia ovplyvniť, naučte sa obliekať podľa teploty vo vnútri budovy a nie tej vonkajšej.

4. Jete zo stresu

Až štvrtina zamestnancov priznáva, že práca je najväčším stresovým faktorom v ich živote. Naše telo reaguje na stres okrem iného aj vylučovaním hormónov, ktoré nás nútia viac jesť a hlavne potravín s vysokým obsahom cukru a tuku. Keďže zázračná veta „nestresujte sa!“ v praxi príliš nefunguje, dajte si namiesto klasických sladkostí radšej horkú čokoládu s vysokým podielom kakaa.

5. Preplnený kalendár

V práci ste od rána do večera a po príchode domov už nemáte energiu na nič iné, len najesť sa a zvaliť sa do postele? Ideálne podmienky na naberanie váhy. Ak naozaj nie je čas na fitko či cvičenie v prírode, jednoducho zaraďte, čo najviac fyzického pohybu do vašej každodennej rutiny – osvedčená chôdza po schodoch namiesto výťahu, vystúpiť alebo zaparkovať o ulicu ďalej a zvyšok cesty prejsť do práce pešo. Budete prekvapení, aké môžu mať tieto naoko drobné a nepodstatné detaily efekt.