Viete, že správne načasované jedlo môže napraviť vašu zlú diétu?

Nová štúdia odhaľuje najlepší čas, kedy sa najesť. Je to možnosť schudnúť bez toho, aby ste museli meniť svoj jedálniček. Stačí zmeniť čas stravovania.

Hoci časovo vymedzený jedálniček (raňajky jete neskôr a večeru skôr) nemusí vyhovovať všetkým, ktorí skoro vstávajú alebo chodia neskoro spať, nová štúdia dokazuje, že ak jete jedlo v 9 alebo 12 hodinovom cykle, môžete predísť obezite a dokonca ju aj vyliečiť - aj keď vaša diéta nie je práve najzdravšia alebo keď sa občas najete mimo vymedzených hodín.

Pozorovali myši

Nedávno bola v denníku Cell Metabolism publikovaná štúdia trvajúca 38 týždňov, v ktorej vedci kŕmili myši podľa štyroch rôznych typov diét. Diéty obsahovali rovnaké množstvo kalórií, ale boli založené na rôznych princípoch: Jedna diéta bola založená len na tukoch, ďalšie na vysokom množstve fruktózy, tretia obsahovala vysoké množstvo tuku a sacharózy a posledná bežnú stravu myší. Vedci dovolili niektorým z myší jesť kedykoľvek si zaumienili, zatiaľ čo iné kŕmili v 9-tich, 12-tich alebo 15-hodinových cykloch. Niektorým šťastnejším myšiam bolo povolené niektoré dni cez víkend "podvádzať", zatiaľ čo tým menej šťastným bola v polovici štúdii nastavená časovo vymedzená diéta.

Výsledok pozorovania

Na konci 38. týždňa sa ukázali výsledky. Myši, ktoré jedli v ktorúkoľvek hodinu, pribrali na váhe, a to mohlo neskôr viesť k vážnym zdravotným problémom. Aj napriek tomu, že myši, ktoré mali časovo vymedzenú diétu, dostali rovnaký príjem kalórií ako myši, ktoré jedli v ktorúkoľvek hodinu, ukázalo sa, že myši, kŕmené v 9 alebo 12 hodinovom cykle (a tie, ktoré občas jedli mimo vymedzenú hodinu) nič nepribrali a mali menej telesného tuku ako myši, ktoré jedli rovnaký druh stravy v priebehu celých 24 hodín. Ešte zaujímavejšie je, že myši, ktorým bola zmenená diéta počas štúdie, schudli z toho, čo pribrali v prvej polovici štúdie. Ukázalo to, že nie je podstatné, čo myši jedli, ale to, kedy jedlo dostali.

Vedci presne nevedia, prečo telo reaguje na rovnaké jedlá, ktoré sú zjedené v rôzny čas inak. Jedna z ich teórií je, že správne načasovanie ovplyvňuje cirkadiánny rytmus, ktorý zrýchľuje alebo spomaľuje metabolizmus.

Výsledky štúdie sú jasné

Autori tejto štúdie dodávajú, že rovnaké výsledky by mali byť aj u ľudí. Vymedzenie časového úseku, v ktorom jete, pomôže telu zabrániť priberaniu na váhe. Samozrejme, nie je dôvod niečo meniť, ak všetko funguje tak, ako má. Ak vám váš jedálniček vyhovuje a vaše zdravie je bez problémov, jedzte kedykoľvek vás k tomu vaša chuť k jedlu donúti.

Posilňujete a stále nemáte dostatok svalov? Možno robíte nasledujúce chyby

Nie ste dostatočne napasovaný vo svojom tričku aj napriek tomu, že máte permanentku do miestneho fitness centra?