Ako sa zbaviť tučného brucha a širokých bokov? Vieme odpoveď!

Štúdia z Harvardu dokazuje, že tuk na bruchu nespálite ani pomocou behu, plávania alebo jazdy na bicykli. Najlepším spôsobom je každodenný silový tréning.

Najväčším dôvodom, kvôli čomu je silový tréning tak efektívny pri posilňovaní a spaľovaní tuku je neustále budovanie a udržiavanie svalov, čo nemusí nevyhnutne nastať, ak sa spoliehate iba na kardio cvičenie. Čítajte ďalej!

Zabudnite na dlhé aeróbne cvičenie!

Je vedecky dokázané, že polhodinové či hodinové kardio cvičenia pri stále rovnakej intenzite prináša len veľmi slabé výsledky v porovnaní s modernými cvičebnými metódami. Vedci porovnávali u dvoch skupín ľudí na prvý pohľad rovnaké cvičenia:

  1. 60-minútová jazda na bicykli
  2. 30-minútová jazda na bicykli nasledovaná 20 minútovou pauzou, a potom ďalších 30 minút jazdy na bicykli

Aký bol výsledok?

Počet spálených kalórií bol rovnaký. Zato množstvo spáleného tuku vyznelo lepšie v rozdelenom dvojfázovom cvičení (77% ku 56%).

Zdroj: shutterstock

A aký z toho plynie záver?

20 minút intervalového tréningu funguje oveľa lepšie. Prečo teda robiť zdĺhavé a nudné kardio cvičenia?

Ako docielite najlepšie výsledky?

Pre dosiahnutie maximálnych zmien je potrebné skombinovať cvičenie a správnu stravu. To musí pozostávať z posilňovacieho tréningu a intervalového tréningu. Posilňovací tréning slúži na spevnenie postavy a získanie svalovej hmoty. Za najúčinnejšie cviky sa považujú cviky s vlastným telom - kľuky, zdvihy, drepy, výpady, zhyby, priťahovanie alebo sklápačky a ľah-sedy.

Samotné spevnenie tela nestačí, ak nás trápi tučné brucho alebo široké boky. Tuk sa spravidla usadzuje v problémových partiách, ako sú brucho, boky, zadok a stehná. Ale posilňovacie cviky nie sú príliš účinné pri spaľovaní týchto tukov, aj keď posilňovanie v supersérii je efektívnejšie ako kardio cvičenia.

Najúčinnejšou známou metódou je intervalový tréning. Na rozdiel od kardio cvičenia je veľmi krátky (do 20min), avšak oveľa intenzívnejší. Výsledky za prvé dva mesiace však budú hovoriť za všetko. Dôležité je pravidelné cvičenie. To obsahuje ako intervalový tréning, tak aj posilňovacie cvičenia.

Priekopníkom metódy intervalového tréningu je Craig Ballantyne, kondičný špecialista prispievajúci do časopisu Men's Health.

Zdroj: Men's Health