Ford ukázal zaujímavú novinku. Nejde o nový automobil, ani o nejakú významnú technickú vychytávku. Firma odhalila bundu. Navyše pre cyklistov.

Aj tak by sa vám táto novinka mohla páčiť, vyzerá totiž celkom užitočne.

Ford tvrdí, že podľa údajov Európskej komisie na európskych cestách a uliciach každoročne zahynie približne 2 000 cyklistov. Medzi dôvodmi by sme mohli nájsť aj nedostatočnú komunikáciu medzi cyklistami a vodičmi, ktorá býva pomerne zložitá.

Určite sa vám tiež niekedy stalo, že ste išli v premávke za cyklistom a boli vystresovaní z toho, že ste nevedeli, čo jazdec na bicykli urobí. Zvlášť, keď už skôr napríklad nedal znamenie o zmene smeru jazdy.

Pravdou ale je, že keď chce cyklista dať také znamenia, musí pustiť riadidlá, čo môže viesť k strate stability, prípadne pádu.

A práve preto Ford nechal vyrobiť prototyp "emoji bundy", ktorá cyklistom umožňuje ľahko a bezpečne signalizovať ich zámery i pocity. Emoji sú už od svojho vzniku pred viac ako dvadsiatimi rokmi popisované ako prvý jazyk vzniknutý v digitálnom svete. Pre mnoho ľudí je dnes dokonca možno jednoduchšie vyjadriť pocity prostredníctvom emoji než verbálne do telefónu.

"Emoji bunda" od Fordu má na chrbte diódy upevnené v sieťovine, ktoré môžu zobraziť šípky, teda akési blinkre, ďalej symbol nebezpečenstva a tiež tri typy emotikonov - usmievavý, neutrálny a zamračený.

Konkrétny signál potom cyklista volí pomocou diaľkového ovládania na riadidlách.

"Žijeme - a jazdíme - vo svete, kde je komunikácia mimoriadne dôležitá. Medzi vodičom a cyklistom sa ale až príliš často redukuje na trúbenie a vulgárne gestá. Cyklisti spravidla musia pustiť jednou rukou riadidlá, ak chcú komunikovať - ​​a to znižuje ich bezpečnosť. Emoji bunda využíva všeobecne zrozumiteľné komunikačné prostriedky a ukazuje možný spôsob, ako napätie medzi oboma skupinami znížiť. Všetci sa učíme, ako sa o cesty deliť," hovorí Emmanuel Lubrano, ktorý má u Ford of Europe na starosť kampaň "Share the Road".

Jej cieľom je podporovať spolupatričnosť medzi rôznymi skupinami účastníkov cestnej premávky. Ford verí, že z väčšieho rozvoja bezpečnej cyklistiky budú nakoniec ťažiť všetci. Spoločnosť vytvorila okrem iného oceňovaný program virtuálnej reality, ktorý pomáha vodičom lepšie sa vžiť do kože cyklistov - a naopak. Predbežné štúdie naznačujú, že takmer všetci účastníci programu vyjadrili po jeho absolvovaní vôľu upraviť svoje správanie v cestnej premávke.

Zdroj: YouTube