Anglická značka Barbour je celosvetovo známa vďaka nepremokavým bundám a kabátom, ktoré sú nielen funkčné ale aj štýlové. Veľkej obľube sa teší u kráľovskej rodiny aj slávnych hercov a k svojmu 125. výročiu prináša sľubne vyzerajúce novinky.

John Barbour, zakladateľ firmy J. Barbour & Sons v roku 1894, sa spočiatku venoval dovážaniu voskovaných látok do Anglicka. Jeho začínajúca firma sa veľmi rýchlo dištancovala od ostatných výrobcov, keď celý proces voskovania bavlny vylepšila nahradením ľanového oleja odolnejším parafínom.

Onedlho z nepremokavého, ale vždy priedušného materiálu začali šiť praktické bundy, vhodné na všetky vonkajšie aktivity. Barbour ’s Beacon, ako svoju líniu búnd zakladatelia Barbour nazvali, sa dostala do širšieho povedomia po publikovaní prvého katalógu v roku 1908, cez ktorý sa dali ich kúsky objednať.

Dielňa Barbour sa dodnes nachádza v prístavnom meste South Shields, ktorého strategická poloha sa taktiež zaslúžila o stúpajúcu popularitu tejto značky – len máloktorý námorník opustil toto mesto bez nového kabátu z rodinnej dielne Barbour. Úspešným marketingovým ťahom pre Barbour bolo aj spopularizovanie svojich búnd medzi motorkármi. Rýchlo nadviazali vzťahy s výrobcami motoriek Triump, Royal-Enfield či Norton a výrobe motorkárskych búnd sa venujú dodnes. Vysoká kvalita Barbour produktov sa osvedčila aj počas druhej svetovej vojny ako uniforma britskej Royal Navy.

Modernú éru Barbour odštartoval katalóg z roku 1980, kde ťažko pracujúcich námorníkov v Barbour bundách vystriedali fotografie atraktívnych párikov na prechádzke so svojím štvornohým miláčikom. Jedna z najpopulárnejších búnd The Bedale, navrhnutá dámou Margaret Barbour, bola určená na jazdenie na koni a bunda Beaufort zas na poľovačky. Akonáhle sa Barbour začala prezentovať módou určenou pre britskú aristokraciu vychutnávajúcu si prírodu vidieka, zapáčila sa aj britskej kráľovnej a princovi z Walesu, ktorý jej udelili kráľovské oprávnenie. Toto prestížne britské ocenenie znamená, že výrobca je dodávateľom produktov pre kráľovsky dvor a tým pádom aj zárukou kvality.

Medzi spokojných zákazníkov Barbour patria princ Charles a filmové hviezdy a mužské vzory Daniel Craig a Jason Statham. Napriek stabilnej a prestížnej klientele Barbour nezaspala na vavrínoch a k svojmu 125. výročiu sa blysla novou pánskou značkou Gold Standard, ktorá bude dostupná online od júla 2020. Vidieť sme ju mohli na januárovom Parížskom týždni módy a už len samotný názov tejto podznačky vám napovie, že sa jedná o jej doposiaľ najluxusnejšiu kolekciu.

Bundy novej pánskej kolekcie sa pýšia ergonomickým dizajnom, ručne robenými strihmi a prírodnými farbami odrážajúcimi nenútenú aristokratickú eleganciu. Vyrobené sú, ako inak, z povoskovanej bavlny, naolejovanej kože a tvídu. Neodmysliteľnými sú aj početné vrecká a ikonické gombíky, vyrobené z orecha corozo podobné drevu. Fotky k značke Gold Standard boli nafotené v Škótskej vysočine, čim jasne dokazujú vernosť k tradičným hodnotám a vzdávajú hold histórii Barbour.