Nasleduje zoznam gigantov, ktorí si prerozdeľujú 97 percent trhu.

Vedeli ste, že 97 percent profitu módneho priemyslu si medzi sebou delí niekoľko módnych gigantov? A nejde len o Nike, Adidas a H&M: rebríček vyhotovený spoločnosťou  McKinsey & Company obsahuje pre nás aj nie celkom známe mená.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa H&M (@hm),

Global Fashion Index skúma z ekonomického hľadiska elitné značky, medzi ktorými je aj Zara.

V roku 2017 sme sa naučili, že dôležitá je veľkosť. To sa potvrdilo aj dnes. Keď už nemôžete byť veľký, je lepšie, ak ste flexibilný.

Týmito slovami začína štúdia. Tí, ktorí sa nedostali do prvej dvadsiatky sú online distribútori a väčšina amerických obchodov, aj keď tie druhé menované boli rozhodujúce v poslednom desaťročí. Kering to dotiahol až na desiatu priečku. Do tohto konglomerátu patria značky

Gucci, Alexander McQueen a Balenciaga.

Táto skupina získala tento rok 943 miliónov dolárov aj vďaka britskej kráľovskej rodine.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Gucci (@gucci),

Generácia Y a hlavne tínedžeri si v poslednej dobe veľmi obľúbili značku Gucci. Ju predbehol posilnený Kanye Westom

Adidas

1,06 miliárd dolármi. Presne taký objem peňazí si domov odniesol aj Ross Stores, ktorého o chlp predbehol Richemont, čiže prevádzkovateľ značiek

Cartier, Chloé a Net-a-Porter.

Spoločnosť predávajúca šperky a hodinky (okrem iných Vacheron Constantin, IWC a Schaffhausen) je tento rok bohatšia o 1,7 miliárd dolárov.

Šiestu priečku obsadil švédsky H&M so svojou jarnou fúziou s Moschino (1,28 miliárd dolárov): vlajková loď fast fashion zabodovala aj napriek škandálom.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa H&M (@hm),

Francúzska luxusná značka Hermés zarábala tento rok najviac v Číne (1,35 miliárd) a darilo sa aj TJX Companies vďaka znižovaniu cien TJ Maxx a Marshalls v Spojených štátoch (1,97 miliárd).

Bronzovú medailu získal LVMH s produktmi

Louis Vuitton, Givenchy, Dior a Marc Jacobs.
Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa Dior Official (@dior),

Jeho parížske sídlo je v roku 2018 bohatšie o 2,33 miliárd dolárov.

Na druhej priečke sa nachádza triumfálna značka, trojmiliardový

Nike,

ktorého zisk nebol ovplyvnený len rastúcou popularitou v zámorí, ale po celom svete. S tvárou kampane Kaepernickom zanechali ďaleko za sebou svojho konkurenta Adidas.

A na vrchole piedestálu stojí spoločnosť Inditex, ktorá združuje  značky

Zara, Massimo Dutti a Pull & Bear

Španielsky gigant je so svojimi 4 miliardami dolárov zlatou baňou Amancia Ortegu, ktorý svoj prvý obchod Zara otvoril na severe krajiny v roku 1975. Odvtedy prevádzkuje už dvetisíc obchodov, v 96 krajinách sveta.

Pozrite si tento príspevok na Instagrame

Príspevok, ktorý zdieľa ZARA Official (@zara),