Luxusná značka Burberry páli oblečenie a doplnky: Nechce, aby skončili v zľavách

Britský výrobca luxusného módneho tovaru Burberry vlani zlikvidoval nepredané oblečenie, doplnky a parfumy za 28,6 milióna libier. Aby zachoval exkluzivitu značky, nechal tovar radšej spáliť, než aby ho zlacnel.

​Spoločnosť sa nespráva inak než ostatné módne domy, ktoré dávajú prednosť páleniu pred možnosťou, že by tovar mohol byť rozkradnutý či znehodnotený predajom za nižšiu cenu.

"Spoločnosť nechce, aby sa produkty Burberry dostali do rúk každému, kto by ich mohol predávať so zľavou a devalvovať tým značku,"

povedala Maria Malone z Manchester Metropolitan University. Hodnota vlani spálených výrobkov značky Burberry bola o šesť percent vyššia než v predošlom finančnom roku.

Firma uviedla, že minulý rok bol neobvyklý. Kvôli predaju licencie na svoje parfumy a kozmetiku americkému koncernu Coty musela zničiť práve predovšetkým veľké množstvo starých voňaviek.

Spoločnosť vykázala v minulom finančnom roku do 31. marca päťpercentný rast zisku na 413 milióna libier. Odbyt zostal takmer bez zmeny na 2,7 miliardy libier.

Aquascutum: Na módnej vlne vodeodolnosti

Máte už vzorov Burberry plné zuby? Potom je tu pre vás ďalšia britská značka.

Zdroj: ČTK