Takto sa stal z obyčajného chlapca z Bronxu stvoriteľ amerického štýlu: Príbeh Ralpha Laurena

Príbeh Ralpha Laurena je skutočný príbeh žobráka, ktorý sa stal kráľom. Jeho hlavným hrdinom je Ralph Lifshitz, židovský chlapec zo strednej triedy pochádzajúci z Bronxu, ktorý svoj americký sen začal napĺňať v 60. rokoch. Rozdiel je len v tom, že z rozprávky sa stala realita a Ralph Lauren už štyridsať rokov zosobňuje nadčasový americký štýl a je pevnou skalou športovej elegancie a kvality.

Nikto pravdepodobne nečakal, že sa z Ralpha, ktorý už na gymnáziu predával kravaty vlastnej výroby, raz stane zakladateľ jednej z najväčších svetových značiek. Okrem neho samotného, keďže svojmu úspechu veril už od detstva. Nenadarmo, kým cez deň navštevoval strednú školu De With Clinton a predával svoje výtvory za 7-10 dolárov, po večeroch pracoval vo vtedajšej obchodnej sieti Alexander’s v New Yorku. Po gymnáziu a dvojročnej vojenskej službe pokračoval Ralph v štúdiu na Brooklyn’s Baruch College a predávaní viazaniek.

Zdroj: Ralph Lauren

​Onedlho sa ocitol ako predavač v najstaršom odevnom obchode v Amerike, v Brooks Brothers. Brooks Brothers boli priekopníkmi amerického módneho priemyslu – okrem iného zaviedli koncept konfekčného oblečenia, ako prví začali predávať vopred vyhotovené obleky a hodvábne kravaty a boli prví, kto v Amerike začal obchodovať s indickými látkami z Madrasu (dnešný Chennai).

Zdroj: Ralph Lauren

​Nečudo, že celebrity ako Steve McQueen, John F. Kennedy alebo Andy Warhol, všetci nosili odevy Brooks Brothers.

Ralph americkému štýlu Brooks Brothers úplne prepadol a kým pokračoval vo výrobe vlastných viazaniek, čoraz viac sa v ňom kryštalizoval skutočný štýl Lauren. Samozrejme, v Brooks Brothers neboli jeho iniciatívou práve nadšení, preto sa musel poobzerať po inom výrobcovi.

Nakoniec skončil v butiku elegantných kravát, v Beau Brummel v New Yorku. S ich podporou sa v roku 1967 zrodila jeho vlastná značka Ralph Lauren, ktorá slávila okamžite obrovský úspech a objavila sa v mnohých dizajnových obchodoch na Manhattane.

Zdroj: Ralph Lauren

​Ralph ďalej budoval svoju značku bez akýchkoľvek kompromisov: až natoľko, že zo začiatku odmietol aj ponuku spoločnosti Bloomingdale’s, ktorá chcela predávať jeho kravaty, ale typicky zúžené a pod vlastným názvom. O pol roka neskôr si Bloomingdale’s objednal celú kolekciu Ralphových viazaniek.

Legendárne logo sa zrodilo o niekoľko rokov neskôr, v roku 1971 a malo sa pôvodne objaviť len ako symbol istého charitatívneho projektu. Ralph si ho ale natoľko obľúbil, že sa onedlho ocitlo vyšité aj na manžetách jednej dámskej kolekcie košieľ.

Zdroj: Ralph Lauren

​Kôň s jazdcom okamžite dobyl svet a ocitol sa na všetkých produktoch Ralph Lauren – okrem iného aj na legendárnych bavlnených tenisových tričkách s golierom. Najzaujímavejšia časť príbehu je, že aj keď samotná značka dokonale splynula s jazdeckým pólom, Ralph tento šport nikdy nehral:   

„Za značku som si zvolil hráča jazdeckého póla, pretože som vždy miloval tento šport... a k jazdeckému pólu patrí elegancia.“

V roku 1972, dva roky pred prvou kompletnou kolekciou Ralph Lauren a rok po prvej ženskej kolekcii, prišla značka s ďalším veľkým ťahom na bránu: košele s krátkymi rukávmi a golierom, ktoré sa stali známe ako polo.

Hiphopová kultúra 80. a 90. rokov sa dokonale stotožnila so vznikom dvoch legendárnych motívov značky: v roku 1989 pulóvrom zdobeným americkou vlajkou, ktorý zožal okamžitý úspech a v rovnakom čase sa zjavil aj plyšový medveď Ralph Lauren.

Zdroj: Ralph Lauren

​Nápad s plyšovým medveďom vznikol náhodou: Ralpha počas jeho narodenín prekvapili plyšovým macom, ktorý mal oblečené polo. Ralphovi sa tento nápad zapáčil natoľko, že sa z darčeku stal produkt. Najprv sa na pultoch obchodov objavil plyšový medveď v polo a od roku 1991 aj pulóvre s jeho motívom.

Zdroj: Ralph Lauren

​Ralph Lauren počas nasledujúcich desaťročí rozšíril svoje portfólio o stále väčší sortiment produktov a luxusné subznačky, ale nikdy nezabudol na hlavný cieľ svojho zakladateľa – prísľub nadčasovej módy.

„Nikdy som nechcel sledovať módu. Pretože ak ju sledujete, stanete sa po čase staromódny.“

Príchod farieb do sveta bieleho športu: História legendárnej značky Sergio Tacchini

Písal sa rok 1966. Po brilantnej tenisovej kariére sa Sergio Tacchini rozhodol dobyť trh športového oblečenia originálnou a priekopníckou ideou. Vyrobil prvú farebnú kolekciu tenisových úborov a prelomil tak dlhodobú bielu tradíciu.