Príchod farieb do sveta bieleho športu: História legendárnej značky Sergio Tacchini

Písal sa rok 1966. Po brilantnej tenisovej kariére sa Sergio Tacchini rozhodol dobyť trh športového oblečenia originálnou a priekopníckou ideou. Vyrobil prvú farebnú kolekciu tenisových úborov a prelomil tak dlhodobú bielu tradíciu.

​Medzi jeho ďalšie víťazné nápady patrilo spojenie značky s poprednými svetovými tenistami. Jan Kodeš, Jimmy Connors, Roscoe Tanner, Vitas Gerulaitis a Ilie Năstase boli niektorí z dlhého radu slávnych športovcov, ktorí pomohli uviesť značku Sergio Tacchini do vrcholového svetového tenisu. V roku 1978 zabezpečil vstup Johna McEnroea do tímu trvalé víťazstvo značky.

Osemdesiate roky

Osemdesiate roky minulého storočia sa niesli v duchu expanzie spoločnosti do ďalších športových odvetví. Okrem svetových tenisových jednotiek ako Mats Wilander, Pat Cash, Martina Navrátilová, Gabriela Sabatini, Pete Sampras si obliekal značku Sergio Tacchini aj taliansky Národný basketbalový tím (ME 1983), lyžiar Pirmin Zurbriggen, trojnásobný majster sveta F1 Ayrton Senna, automobiloví pretekári Carlos Reutemann a Dereck Warwick či golfista Ian Woosnam, víťaz šampionátu PGA v roku 1991 v Atlante.

Zdroj: Tacchini

​Cesta na Olymp

V roku 1990 sa spoločnosť definitívne etablovala ako líder v športovom odvetví, aj vďaka dvom druhom produktov, ktoré vyrábala. Jedným z nich bolo športové oblečenie pre tenis, golf, lyžovanie, fitness a plávanie a druhým obuv na voľný čas, ktorú prezentovali známe hviezdy ako päťnásobný majster sveta v lyžovaní Marc Girardelli či bývalý španielsky profesionálny tenista Sergi Bruguera, víťaz French Open v rokoch 1993 a 1994. Viac než päť rokov bola značka oficiálnym hlavným sponzorom Majstrovstiev sveta v lyžovaní a v roku 1996 oficiálnou značkou talianskeho tímu na Olympiáde v Atlante, čo bolo veľké uznanie jej kvalít a kreativity.

Koncom 90. rokov sa kvalita jej produktov neustále zvyšovala a tvárami jej kampaní sa stali také zvučné mená ako golfista Costantino Rocca, bývalí tenisti Goran Ivanišević, Nicolas Escudé či Silvia Farina Elia, ktorí pomohli značke Sergio Tacchini ku celosvetovej sláve. Ďalším míľnikom značky sa stalo more.

Zdroj: Flickr

​Na vlnách víťazstva

V roku 2000, sa Sergio Tacchini presunul do čarovného a dobrodružného sveta jachtingu ako sponzor mladej a nádejnej francúzskej jachtárky Karine Fauconnier. Táto voľba bola triumfom od samého začiatku. Karine, spolu so svojím partnerom Lionelom Lemonchoisom ovládli Lorient, St. Barthélemy pri transoceánskej plavbe svojím deväťmetrovým plavidlom.

Touto plavbou sa pretekárska loď Sergio Tacchini Oceanic Catamaran, zapísala do okruhu súťaže ORMA (Ocean Racing Multihull Association), čím sa spoločnosť vrhla do víru ďalších vzrušujúcich dobrodružstiev.

Zdroj: Twitter

​Od plachtenia k motorom

Sergio Tacchini nikdy nesklamal vo svojich úspechoch. Sponzoroval pilota F1 Jeana Alesiho v Prostovom tíme. Obliekal mladého motorkárskeho šampióna Marca Melandriho vo voľnom čase a bol tiež oficiálnym dodávateľom závodného tímu Aprilie.

Späť  k tenisu

Sergio Tacchini Inernational Team podpísal zmluvu s mladým hráčom Juan Carlosom Ferrerom, ktorý bol nasadený za Španielsko vo víťaznom dueli Davisovho pohára v roku 2000 s Austráliou, kým Goran Ivanišević korunoval svoju neuveriteľnú kariéru víťazstvom Wimbledonu 2001, čo bolo novým míľnikom značky v histórii úspechov športu a obchodu, v ktorej dominuje až podnes.

Krokodíl, ktorý nepoznal ľútosť: Príbeh značky Lacoste

V komediálnej dráme Ridleyho Scotta Dobrý ročník (2006), sa objavila nasledujúca scéna. Russell Crowe, ktorý stvárnil anglického makléra, si zahral tenisový zápas s pupkatým francúzskym vinárom (Didier Bourdon). Angličan ukáže na vavrínový veniec na svojej polokošeli a hrdo zahlási: Fred Perry! Ani Francúz nechce zaostať, otočí si šiltovku s logom napred a povie: René Lacoste!