Legendárny krokodíl Lacoste prenechal miesto na polokošeliach desiatim ohrozeným druhom
Po boku francúzskej reklamnej agentúry BETC na podporu Medzinárodnej únie na ochranu prírody (International Union for Conservation of Nature) odstránila značka Lacoste zo svojej novej kolekcie polokošieľ legendárneho krokodíla. Uvoľnil tak miesto zvieratám, ktorým zviditeľnenie sa prospeje viac.
Kampaň "Zachráňte naše zvieracie druhy" odštartovala trojročnú spoluprácu medzi Lacoste a IUCN a do stredobodu pozornosti umiestnila desať ohrozených zvieracích druhov, ktoré sú samostatne znázornené na polokošeliach limitovanej edície.
Počet košieľ korešponduje s počtom žijúcich kusov ohrozených zvierat vo voľnej prírode. Celkovo sa vyrobilo 1775 košieľ, medzi ktorými nájdete 30 s logom sviňuchy a 450 kusov s ohrozeným druhom leguána.
Krokodíl Lacoste zdobí značkové polokošele už 85 rokov. Známe logo slúži ako pocta jej zakladateľovi, Renému Lacoste, ktorý bol prezývaný "Krokodíl" za svoju húževnatosť na tenisovom kurte. Vďaka kampani "Zachráňte naše druhy" zmenilo Lacoste svoje logo prvý krát v histórii.
Všetkých desať vyobrazených zvierat bolo vybraných spoločne IUCN, agentúrou BETC a Lacoste. Návrhárska dielňa Lacoste následne vytvorila zvieracie logá rovnakou výšivkou, aká sa používa pri krokodílovi.
Pozrite si galériu
Limitované polokošele boli predstavené predvčerom počas módnej prehliadky Lacoste na Parížskom týždni módy. Uchmatnite si tú svoju na stránke kampane, kde sa predávajú za 150 eur za kus. Výnos z predaja poputuje priamo na záchranu ohrozených živočíchov.
Krokodíl, ktorý nepoznal ľútosť: Príbeh značky Lacoste
V komediálnej dráme Ridleyho Scotta Dobrý ročník (2006), sa objavila nasledujúca scéna. Russell Crowe, ktorý stvárnil anglického makléra, si zahral tenisový zápas s pupkatým francúzskym vinárom (Didier Bourdon). Angličan ukáže na vavrínový veniec na svojej polokošeli a hrdo zahlási: Fred Perry! Ani Francúz nechce zaostať, otočí si šiltovku s logom napred a povie: René Lacoste!