Ferrari tiahne do boja proti koronavírusu: Vzpínajúceho sa koňa nájdete v respirátoroch

Mohlo by sa zdať, že Ferrari v rámci pandémie koronavírusu SARS-CoV-2 trochu ušiel vlak. Situácia v Taliansku sa stabilizovala a každým dňom sa zlepšuje. Ale poznáte to. V tomto prípade sa skôr prikláňame k "lepšie neskôr ako vôbec".

Je tomu už viac ako mesiac, čo koronavírus naplno prepukol aj v Európe a zásadným spôsobom ovplyvnil naše životy, ekonomiku, cestovanie, skrátka všetky aspekty doterajšieho bytia. Medzi najviac postihnuté regióny patrí juh kontinentu, a predovšetkým potom Apeninský polostrov, ktorý s výnimkou Spojených štátov hlásia najviac mŕtvych na svete.

Aj preto sa v Taliansku snaží pomáhať takmer všetko, čo má ruky a nohy a bokom nezostali ani automobilky. Napríklad Lamborghini pred pár týždňami zverejnilo zábery z oddelenia bežne vyrábajúceho čalúnenie interiérov, ktoré sa aktuálne preorientovalo na šitie ochranných rúšok, zatiaľ čo výskumné a vývojové centrum rozbehlo aj s pomocou 3D tlače produkciu tvárových štítov.

Zdroj: Ferrari

​Najnovšie sa do tejto iniciatívy podobným spôsobom zapojila tiež maranellská značka. Či tamojší krajčíri obliekajúci zvyčajne sedadlá do kože takisto spustili šitie rúšok, to naozaj netušíme. Nič také oficiálna tlačová správa nezmieňuje. Ferrari však po nariadenej karanténe opäť rozbehlo svoje 3D tlačiarne, ktoré za iných okolností slúžia na výrobu prototypových súčiastok.

Automobilka s ich pomocou tlačí z termoplastu 3D ventily pre respirátory a ochranné masky, pričom niektoré z nich Ferrari vyvinulo v spolupráci so spoločnosťou Mares, ktorá je známa vďaka výrobe potápačského vybavenia. Tretím do partie je Nuovamacut Gruppo TeamSystem, firma, ktorá v tomto spolku zabezpečuje logistiku.

Zdroj: Ferrari

​Samotné ventily sú dodávané spoločnosťou Solid Energy, ktorá ich používa na prestavbe masiek Decathlon (určených pôvodne na šnorchlovanie) na ochranné pomôcky pre zdravotníkov pracujúcich v prvej línii.

Koľko ventilov s logom vzpínajúceho sa koníka bude celkovo vyrobených, automobilka neuvádza, v najbližších dňoch by však mali byť vytlačené stovky kusov, ktoré budú distribuované do najviac postihnutých oblastí a miest, ako sú Bergamo, Janov, Modena či Sassuolo.

Zdroj: CNC