Najrýchlejšie auto na svete Aspark Owl "lieta" na elektrický pohon

Japonskú autodielňu Aspark založil v roku 2005 Masanori Jošida. Mnoho rokov navrhovala konštrukčné riešenie pre automobilky, potom sa pustila do stavby vlastného vozidla - a rovno diabolsky rýchleho hyperšportu. Najrýchlejšie auto na svete nie je žiadny steroidový netvor, ale dokonale vyladený elegán na elektrický pohon.

Aspark Owl a päť rokov vývoja

Jošida od začiatku hovoril, že chce zostrojiť auto, ktoré prekoná všetky rýchlostné rekordy. Podľa všetkého sa mu to skutočne podarilo. Prvý nápad na jeho konštrukciu mal už v roku 2014. O tri roky neskôr začali testy v ostrej prevádzke a teraz sa model Aspark Owl dočkal slávnostnej premiéry na medzinárodnej motoristickej show v Dubaji. Tento rok na jar poputuje k prvým majiteľom. V sériovej produkcii pritom nenájdete auto, ktoré by ponúklo takú akceleráciu ako práve Owl.

Zdroj: Aspark

Dvetisíc koní na elektrinu

Rovnako ako ďalší moderný hyperšport poháňa Aspark Owl štvorica elektromotorov. Keď dajú sily dohromady, vytvoria extrémny výkon 1480 kW čiže 2012 konských síl. Na stovku tak zrýchli za 1,7 sekundy a za 10 sekúnd sa stihne dostať na 300 km / h. Najbližšou konkurenciou mu je americká Tesla Roadster alebo chorvátsky Rimac Concept Two. Obaja sú však o niekoľko desatín sekúnd pomalší. Na prvý pohľad ohromí aj fantastický dojazd až 450 km na jedno nabitie. Je ale treba mať na pamäti, že ide o číslo zodpovedajúce pokojnej a neprerušovanej jazde. Akonáhle začnete auto preháňať a užívať si jeho diabolského výkonu, kapacita batérie klesá oveľa rýchlejšie.

Zdroj: Aspark

Zdvíhací podvozok

Daňou za bezkonkurenčnú rýchlosť je to, že si závoďák vyláme zuby aj na tom najjemnejšom teréne. Svetlá výška v športovom režime činí len 80 mm. To znamená, že medzi podvozok a cestu by sa nezmestila ani päsť. Našťastie si môžete výšku podvozku nastaviť. Auto sa kvôli hydraulickému odpruženiu nadvihne, aby neškrtal spodkom o zem. Rovnako tak máte možnosť vybrať si aj z niekoľkých jazdných režimov. Aspark ponúka špeciálny mód pre mestskú jazdu, do zimy a dažďa alebo pre dynamické predbiehanie.

Zdroj: Aspark

Hold legendám

Tvorcovia chceli zostaviť stroj, ktorý nebude demonštrovať svoju silu agresívnym vzhľadom, ale naopak očarí eleganciou a šarmom. Trúfame si povedať, že sa im to podarilo. Svojimi hladkými líniami pripomína Aspark Owl preslávené športiaky z 60. a 70. rokov ako napríklad Alfa Romeo 33 Stradale, Ferrari 250 GTO alebo Lamborghini Miura. Hoci je Aspark japonská automobilka, samotná výroba hyperšportu Owl bude prebiehať v Taliansku. Zhostí sa jej Manifattura Automobili Torino, ktorá v súčasnosti zostavuje exkluzívne závodné vozidla pre firmy ako Pininfarina alebo Apollo Automobil. Japonskému dizajnu a talianskej konštrukcii bude zodpovedať aj cena. Áut vznikne päťdesiatka a jedno z nich vyjde zhruba 3 milióny eur.

Zdroj: Aspark
  • Zrýchlenie 0-100 km / h: 1,69 sekundy
  • Zrýchlenie 0-300 km / h: 10,6 sekúnd
  • Max. rýchlosť: 400 km / h
  • Kapacita batérie: 64 kWh
  • Doba nabíjania: 80 minút
  • Dojazd: 450 km
  • Výkon: 1480 kW
  • Hmotnosť: 1900 kg

Zdroj: CNC