Pagani predstavuje extrémnu novinku: Nesie meno pretekárskeho okruhu Imola

Horacio Pagani na základoch modelu Huayra vytvoril superšport Imola. Ten už prostredníctvom svojho mena dáva jasne najavo, že sa najlepšie cíti na pretekárskom okruhu, kde možno naplno využiť jeho schopnosti.

Spoločnosť Pagani Automobili odhalila model Huayra začiatkom roka 2011 a jeho produkciu obmedzila na iba sto exemplárov. Na základné kupé s krídlovými dverami však nadviazalo ostrejšie prevedenie BC a tiež model Huayra Roadster a rad ďalších odvodených verzií.

Najnovšou evolúciou Pagani Huayra sa stáva model Imola, ktorý sa zaradí medzi hviezdy autosalónu v Ženeve, kde sa odohrá jeho výstavná premiéra. Novinka sa od východzieho modelu okrem mena odlišuje radom zmien v dizajne i konštrukcii.

Zdroj: Pagani Automobili

​Základom je monokok, ku ktorého vývoju sú rovnako ako v prípade modelu Huayra Roadster BC použité materiály, ktoré spoločnosť Pagani Automobili prezentuje ako Carbo-Titanium HP62 G2 a Carbo-Triax HP62. Monokok potom vpredu aj vzadu dopĺňajú pomocné rúrkové rámy a kryjú povrchové panely z kompozitných materiálov.

Pozrite si galériu

​Pred zadnou poháňanou nápravou, ktorej kolesá sú roztáčané prostredníctvom sedemstupňovej sekvenčnej prevodovky XTRAC, je uložený atmosférický vidlicový dvanásťvalec Mercedes-Benz AMG s objemom 5980 kubických centimetrov. Pohonná jednotka disponuje najvyšším výkonom 608 kW (827 koní) a krútiacim momentom 1100 N.m.

Karoséria aj podvozok disponujú radom spolupracujúcich aktívnych prvkov, ktorých cieľom je vozidla s rázvorom kolies 2795 mm, celkovou dĺžkou 4853 mm, šírkou 2035 mm, výškou 1269 mm a suchou hmotnosťou 1246 kg zabezpečiť čo najlepšie jazdné vlastnosti a výkony pri vysokých rýchlostiach dosahovaných na pretekárskych okruhoch .

Zdroj: Pagani Automobili

​Pagani Imola si vedľa svojej agresívnej vizáže a pod ňou sa ukrývajúcou špičkovou technikou môže pochváliť aj špeciálnym lakom karosérie, resp. spôsobom jeho prevedenia s označením Acquarello Light. Toto riešenie má totiž pri zachovaní tradičných hodnôt, sýtosti, hĺbky a lesku laku usporiť až päť kilogramov hmotnosti.

Spoločnosť Pagani Automobili obmedzila produkciu modelu Imola iba na päť exemplárov so základnou cenou 5 miliónov Eur. Všetky vozidlá sú však už predané a počas prezentácie v Ženeve tak už bude možné len obdivovať schopnosti malej talianskej automobilky.

Zdroj: CNC