Športovo aristokratické Bentley Flying Spur: Vytiahne až 333 km / h

Tretia generácia modelu Bentley Flying Spur sa oficiálne predstavuje svetu. Sľubuje športové zvezenie aj mnoho noviniek v oblasti inovácií.

Automobilka Bentley oficiálne predstavuje tretiu generáciu modelu Flying Spur, konkurenta Rolls-Royce Ghost, ktorý má kombinovať nezameniteľné DNA značky a zároveň moderným dizajnom prilákať novú generáciu kupujúcich. Flying Spur je definovaný ako športová limuzína, ktorá uspokojí široké spektrum vodičov. Najmä tých čínskych a amerických, práve tieto trhy sú pre novinku kľúčové.

Bentley zároveň tvrdíí, že s predchodcom má Flying Spur spoločné iba meno. Úplne nový je podvozok či motor W12 v spojení s osemstupňovou dvojspojkovou prevodovkou. Vo veľkom zdieľa novinka technológie s vlani predstaveným Continentalom GT. Majú zhodnú architektúru MSB, rovnakú ako Porsche Panamera, Bentley sa ale snažilo tieto dva modely maximálne odlíšiť.

Zdroj: Bentley

​Ale vráťme sa k pohonnej jednotke, ktorou je šesťlitrový dvanásťvalec s dvoma turbodúchadlami s výkonom 467 kW a 900 newtonmetrov krútiaceho momentu. Z pokoja na stovku auto zrýchľuje 3,8 sekundy a pokračovať môže do maximálnej rýchlosti 333 km / h. Akceleráciu na 100 km / h zvláda novinka o 0,7 sekundy lepšie ako predchodca, čo rozhodne nie je zanedbateľná hodnota. Nový osemstupňový automat je naladený tak, aby pomohol k plneniu prísnejších emisných noriem, k čomu je určené aj vypínanie polovice valcov.

Robustný dvanásťvalec je vstupnou motorizáciou, ktorá bude následne doplnená o osemvalec. Ochudobnení nebudeme ani o plug-in hybrid so základom v šesťvalci, ktorý bude nasledovať Bentaygu Hybrid. Flying Spur dostáva natáčaciu zadnú nápravu, takže sa s 5,3 metra dlhou limuzínou sa bude dať ľahšie manipulovať aj na menšom priestore. Kým druhá generácia disponovala štvorkolkou, novinka prichádza s aktívnym riešením, ktoré preferuje pohon zadných kolies, ale v prípade potreby dokáže posielať krútiaci moment aj na prednú nápravu. Inžinieri hovoria, že vďaka tomu je predná časť "oveľa ľahšie". Z ďalších pomocníkov vypichneme ešte 48-voltovú palubnú sieť či vyspelejšie vzduchové odpruženie.

Zdroj: Bentley

​Zvonku zaujme hlavne výrazná maska ​​chladiča, ako aj 21-placové kolesá v štandarde. Pri konfigurácii však budú k dispozícii aj dvadsaťdvojky, čo je pre Flying Spur najväčší doteraz ponúkaný rozmer.

Nový je taktiež interiér, kde nájdeme aj rotujúce 12,3"dotykový displej. Ten možno zameniť za tri nastaviteľné ciferníky, prípadne úplne čistú plochu korešpondujúcu so zvyškom prístrojovej dosky. Prepracovania sa dočkala aj stredová konzola s ozdobnými prvkami, USB porty a viacero priehradkami na drobné predmety.

Pozrite si galériu

​Prvé vozidlá zamieria k zákazníkom začiatkom budúceho roka a očakáva sa, že ich cena bude štartovať na sume 185 tisíc libier za verziu s dvanásťvalcom.

Zdroj: CNC