Marec v bratislavskom kine KLAP sa bude niesť v znamení zahraničných filmov
Švédsky režisér Ingmar Bergman si vyslúžil uznanie najmä pre jeho charakteristickú schopnosť preniknúť hlboko do psychológie postáv. Bázou jeho nadčasových príbehov sú vnútorné rozpory mimoriadne krehkej ľudskej duše. Filmy sa často venujú rôznym existenciálnym témam. Príznačné sú pre neho i motívy smrti, osamelosti, pravdy alebo viery v Boha. Jeho analýzy ľudských citov sa stali vzorom pre niekoľko generácií filmových tvorcov po celom svete.
Kino KLAP sústreďuje svoju pozornosť na úplné kinematografické začiatky Ingmara Bergmana. Zatiaľ čo prvé dve snímky reflektujú zložité vzťahy vznikajúce v milostných trojuholníkoch, ostatné hovoria o osamelosti, nostalgii i pokuse znova nájsť životné šťastie. Pre prvé marcové premietanie dramaturgovia kina vybrali jeho prvý celovečerný film Štvanica (1944).
Príbeh o mladom študentovi gymnázia Janovi-Erikovi hovorí o jeho láske k mladej trafikantke Berthe a ich vzťahu k tajomstvom opradenému profesorovi gymnázia Caligulovi. O zložitom vzťahu Jenny k jej znovu nájdenej dcére Nelly a ich väzbám k matkinmu priateľovi Jackovi hovorí ďalšia zo série Bergmanových vzťahových drám Kríza (1946). Prší nám na lásku (1946) je zase príbehom o dvoch osamelých dušiach - bývalom väzňovi Dávidovi a krásnej Maggie. Ich pokus o normálny život stroskotá na niekoľkých životných pravdách, o ktorých navzájom ani len netušili. Poslednou Bergmanovou drámou je milostný príbeh námorníka Johannesa a varietnej speváčky Sally a ich prekážkach na ceste k dosiahnutiu skutočnej lásky.
V rámci programu Kina KLAP sa diváci môžu tešiť na už tradičné premietanie školských filmov poslucháčov Filmovej a televíznej fakulty Vysokej školy múzických umení v Bratislave. Tentokrát je blok filmov zložený zo šiestich žánrovo i tematicky veľmi pestrých krátkych a stredometrážnych snímok. Marcové Ozveny Filmového festivalu študentských filmov Áčko uvedú tri hrané, dva dokumentárne a jeden animovaný film.
Novinkou v rámci spolupráce Kina KLAP so zahraničnými veľvyslanectvami je uvádzanie mimoriadne zaujímavých diel niekoľkých národných kinematografií. Tentokrát preto v rámci programu kina prinášame aj dva rakúske filmy. O trampotách dcéry priemyselníka Erni hovorí snímka rakúskeho režiséra Gustava Ucicka Cafe Elektric (1927). Mladé dievča sa zoznámi a je zvedená gigolom Ferdlym. Stretáva aj ďalšiu hrdinku menom Hansia. Spolu s duom záporných protagonistov sa zapletie nie len do zlej spoločnosti, ale aj do krádeže šperkov, až napokon všetko končí pomerne tragicky
Tvoja krása nemá cenu…(2016) je drámou rakúskeho režiséra s tureckým pôvodom Hüseyina Tabaka. Veysel je dvanásťročný rojko. Z rodného Turecka prichádza do novej zeme, kde neovláda jazyk a rodina je na pokraji krízy. Jediným útočiskom je pre neho svet fantázie…