Je to jeden z najdôležitejších gastronomických svetov, v ktorom si ľudia všetkých chutí nájdu pre seba to pravé.

Farebné, výrazné, pikantné, plné chuti vo všetkých jedlách. Niet divu, že aj u nás sa indické jedlá tešia čoraz väčšej obľube. A na bohato prestreté stoly je dobrý pohľad. Ak ste ju ešte nevyskúšali, tu je niekoľko dôvodov, prečo by ste mali aspoň raz ochutnať niektoré z týchto autentických jedál. Navyše bude chutiť všetkým, či už ide o fanatických mäsožravcov, vegetariánov, alebo milovníkov omáčok.

Jednoduché ingrediencie sa miešajú s vynikajúcim korením

Je mylnou predstavou, že každé indické jedlo je strašne štipľavé, ale faktom je, že v ponuke reštaurácií je zvyčajne veľa pikantných jedál. Za túto pikantnosť je zodpovedná čili rôznej sily a odrôd. Ak však štipľavé nemusíte, stále môžete ochutnať pravú indickú kuchyňu, pretože medzi jej charakteristické chute patrí kardamón, škorica, koriander, rasca, zázvor či kurkuma a žiadna z nich nie je pikantná.

Zdroj: Shutterstock

Kari - jedno z najznámejších jedál

Hoci si veľa ľudí myslí, že ide o konkrétny pokrm, vo všeobecnosti môžeme povedať, že je to typ hustých jedál na báze omáčky, ktoré môžu byť s mäsom (napríklad hovädzím, hydinovým) alebo vegetariánske. Vynikajúca omáčka je výsledkom zmesi korenín vrátane koriandra, kurkumy, rasce a čili.

Zdroj: Shutterstock

Nie je ryža ako ryža

Existuje 40 tisíc odrôd pestovanej ryže, z ktorých najbežnejšia v indických reštauráciách je ryža Basmati. Tá ale nie je jediná. V indickej kuchyni nájdete aj thajskú jazmínovú, klasickú krátkozrnnú a bežné sú tiež hnedá, červená a čierna odroda.

Zdroj: Shutterstock

Famózne chleby 

V Indii sa vyrába veľa typov chleba s použitím rôznych druhov múky. Niektoré sa pečú v rúre, ale nájdete aj typy pripravované na pare alebo pečené na oleji. Jedným z najznámejších je tradičný chlieb naan.

Zdroj: Shutterstock

Zdravá strava

Základné indické jedlá, ako napríklad korenený dhal (šošovica) a roti (celozrnný chlieb), sú nielen chutné, ale aj zdravé, pretože sú plné živín. Šošovica je skvelým zdrojom bielkovín a vlákniny, bohatá na vitamíny a minerály. Roti má nízky obsah kalórií a je tiež plný vlákniny, vitamínov a minerálov. Väčšina indických reštaurácií má na jedálnom lístku množstvo zdravých vegetariánskych jedál, takže napriek prítomnosti mastných predjediel, sladkých dezertov a vysoko kalorických chodov,  nemožno celkovo považovať indickú kuchyňu za nezdravú.

Zdroj: Shutterstock

Máte radi gyros? Zoznámte sa s pestrou gréckou kuchyňou

Aj keď je chutný gyros zabalený v čerstvom pita chlebe a poliaty tzatziky stále u nás zriedkavý, grécka gastronómia toho ponúka ďaleko viac a je oveľa pestrejšia.