Všetci vieme, že logo nápoja Coca-Cola je červené, ale len málokto tuší, že túto farbu nezískalo náhodou.

​Klasickú verziu si ani nevieme predstaviť v inej farbe, že? Sú veci, ktoré jednoducho ďalej neriešime, až kým sa niekto neopýta:

prečo je logo obľúbeného nealkoholického nápoja červené?

Viaceré zdroje tvrdia, že to bolo vďaka prvým reklamným kampaniam spoločnosti, v ktorých vystupoval Santa Claus. Samozrejme, v klasickej bielo-červenej farebnej kombinácii, držiac v rukách fľašu koly. To znelo doposiaľ celkom logicky.

Spoločnosť Coca-Cola sa ale tomuto tvrdeniu bráni, podľa nich je pôvod farby loga oveľa starší. Ten je rovnako starý ako samotná spoločnosť.

​Aby sme zistili pravdu, musíme sa vrátiť o viac než sto rokov. Je ťažké si to predstaviť, ale pred 130 rokmi bola Coca-Cola predávaná v Spojených štátoch do lekární a supermarketov v sudoch, podobne ako alkohol. Keďže bol v tom čase alkohol zdanený a nealkoholické nápoje nie, Coca-Cola začala maľovať svoje sudy na červeno, aby ich zákazníkom a daňovým inšpektorom uľahčila odlíšiť od sudov a kontajnerov obsahujúcich liehoviny.

Farba zostala a zvyšok je história. Ďalšou zaujímavosťou je, že táto červená sa nenachádza na farebnej škále pantone, pretože je zmesou troch rôznych odtieňov červenej farby. Písmená používané na označenie názvu spoločnosti sú oficiálnym fontom "Spencerian", ktorý sa používa od začiatku 19. storočia.

Aj tohto sme sa dožili: Coca Cola začne po 130 rokoch vyrábať vlastný alkoholický nápoj

Samozrejme, kola sa ako prísada používa vo viacerých koktailoch, ale jedna z najväčších spoločností na svete, sa na trhu s alkoholom objavuje po prvýkrát v histórii. Testujú jeden experiment.

Zdroj: RD