Majú celkom dobré PR, mnohí ich považujú za zdravú alternatívu, pritom ňou nie sú. Práve naopak.

Jablčná šťava vs. kola

Ak si myslíte, že s ovocnou šťavou nič nepokazíte, mýlite sa. Ak si ju nepripravíte vlastnoručne doma a kúpite krabicovú v obchode, s najväčšou pravdepodobnosťou do svojho organizmu dostanete rovnaké množstvo cukru, ako keby ste vypili kolu. Vsaďte radšej na nesýtenú minerálku.

Med vs. cukor

Ak sa chcete len zdravšie stravovať, med je naozaj dobrou voľbou, ale ak chcete schudnúť, je lepšie ho pri vašej diéte vynechať. Jedna čajová lyžička totiž obsahuje 25 kalórií a rovnaké množstvo cukru len 16.

Sušené ovocie vs. čerstvé

Problém so sušeným ovocím nie je len v tom, že ho často tajne osladia, ale v porovnaní s čerstvým ovocím obsahuje len 25 percent vitamínov.

Popcorn?

Nemusíte sa báť popcornu, pokiaľ ho pripravujete horúcim vzduchom, je to zdravé a veľmi užitočné jedlo pre telo. Šálka popcornu obsahuje zhruba dvakrát toľko antioxidantov, ako rovnaké množstvo čerstvého ovocia a nachádza sa v ňom aj veľké množstvo vlákniny.

Varená vs. surová zelenina

Nedávno sa zistilo, že varená zelenina má niekedy viac antioxidantov ako surová. Napríklad varená mrkva obsahuje viac karotenoidov a varené paradajky viac lykopénu ako surové. Obe sú veľmi užitočné pre naše telo.