V záujme nášho zdravia je dôležité mať na pamäti, ktorá zelenina sa ako pripravuje.

Je možné, že doteraz ste túto zeleninu jedli nesprávne.

Rajčiny

Zdroj: Unsplash

​Sú obľúbené aj preto, že lykopén, ktorý obsahujú, je silný antioxidant, ktorý pomáha predchádzať rakovine a srdcovocievnym chorobám. Vo vode sa ale slabo rozpúšťa, najlepšie sa absorbuje v masti, oleji alebo v paradajkovej omáčke. Ideálne je, ak ju zahrejete na približne 90 stupňov.

Cesnak

Zdroj: Unsplash

​Na rande sa príliš nehodí, ale zo zdravotného hľadiska je veľmi užitočný. Po rozdrvení sa z neho uvoľňuje  alicín a allyl sulfid – jedinečné látky, ktorým prospieva vzduch a dokážu aj spomaliť progres rakovinového ochorenia. Po rozdrvení ho nechajte privbližne 10 minút postáť, aby sa tieto látky aktivovali.

Brokolica

Zdroj: Unsplash

​Milujeme ju, pretože je plná antioxidantov a vitamínu C, ale varením a pečením sa strácajú. Najlepšie je konzumovať ju surovú alebo upravenú na pare.

A je to tu! Prichádza prvá vegetariánska slanina

Je tu zdravá náhrada slaniny, s jednoduchým receptom a chuťou na nerozoznanie od skutočnej.