V Glasgowe vyrastie nová pálenica whisky
Prečo práve Clutha? Názov novej pálenice i značky whisky je odvodený z názvu rieky Clyde. V gaelčine znie jej názov práve Clutha. A nový liehovar bude stáť na brehu tejto rieky.
Otvorenie na budúci rok
Nová glasgowská pálenica by mala byť otvorená na jeseň budúceho roku a stáť bude okolo 11,8 milióna eur. Jej súčasťou bude aj plnička fliaš, návštevnícke centrum, archív whisky, bar a bistro. No a svoje miesto si v komplexe nájde aj sídlo firmy, ktorá liehovar vlastní.
Netypická pre región
Fanúšikov whisky určite zaujíma aj to, o aký charakter whisky pôjde. Investor podľa informácií portálu whisky.com avizuje, že by nemalo ísť o typickú whisky z regiónu Lowland, ale o špeciálnu single malt s výrazným vplyvom sherry. Whisky z Lowlands sú pritom charakteristické skôr kvetinovou vôňou a chuťou trávy, zázvoru, karamelu, či škorice. Clutha však bude roky dozrievať v dubových sudoch po sherry a nebude ani prifarbovaná a ani filtrovaná.
Konečne vlastná whisky
Spoločnosť Douglas Laing and Co. pôsobila doteraz ako tzv. independent bottler, čo znamená, že nevyrábala vlastnú whisky, ale ju nakupovala od rôznych páleníc, miešala ju a napokon predávala vo vlastných fľašiach, pod vlastnou značkou. Založená bola už v roku 1948, čo znamená, že predaju whisky sa venuje 70 rokov.
Rozhodnutie otvoriť vlastnú „destilérku“ má preto svoju logiku a nie je až také prekvapivé. Whisky sa v celosvetovom meradle veľmi dobre darí, predaj stúpa a trh ešte nie je nasýtený. Apetít po whisky je výrazný najmä v Severnej Amerike, Európe a Ázii (špeciálne v Číne), kam bude smerovať prevažná väčšina exportu novej whisky.
Kým sa však v predajni objaví prvá fľaša whisky Clutha, potrvá ešte niekoľko rokov.
Whisky a obsah alkoholu: Na čo všetko má vplyv?
V procese, keď sa rozhodujeme akú sladovú whisky si mienime kúpiť a ochutnať, zvažujeme prirodzene viacero faktorov. Väčšinu z nás pravdepodobne najviac zaujíma chuťový profil whisky (či má ovocnú chuť, sladkastú, alebo rašelinovú, či skôr korenistú). Na niekoho platí značka, ďalší pozerajú na jej vek. A samozrejme dôležitá je aj cena.