Takéto množstvo kávy musíte vypiť, ak chcete byť bdelý ako po osemhodinovom spánku

Americký tím armádnych vedcov zistil na základe desaťročného výskumu vzorec, pomocou ktorého sa dá vypočítať, aké množstvo kávy / kofeínu je potrebné na dosiahnutie optimálnej bdelosti v závislosti od množstva vášho spánku.

​Samotný vzorec síce nemáme, ale vedúci vedeckého projektu Dr. Jaques Reifman nám dal niekoľko príkladov toho, ako dosiahnuť rovnakú úroveň bdelosti ako pri osemhodinovom spánku:

  • V prípade päťhodinového spánku: dve šálky slabej kávy po prebudení a o štyri hodiny ďalšie dve šálky.
  • Ste vyspatý, ale chystáte sa do nočnej: dve šálky slabej kávy pred začatím zmeny.
  • V prípade, že pár dní nebude riadne spať: dve šálky kávy o polnoci, o štvrtej ráno a o ôsmej hodine.
Podľa odborníkov je vypitie 400 mg kofeínu stále zdravé. (Slabá káva obsahuje asi 100 mg).

Šesť svetových kávových trendov, o ktorých by ste mali vedieť

Pre mnohých z nás je šálka kávy tá prvá vec, po ktorej ráno siahneme. Neskôr počas dňa sa k nej vraciame s nádejou, že nám pomôže odovzdať článok načas do požadovaného termínu a nezadriemať počas popoluďňajšieho pracovného stretnutia. Káva sa v týchto chvíľach odovzdanosti, dôvery a nádeje mení na najlepšieho priateľa.

Zdroj: Newsweek