Biopotraviny, raw koláče či čerstvé ryby sú zdravé, no priznajme si, aj poriadne drahé. Niet preto divu, že si ich nemôže dovoliť každý alebo nie každý deň.

Nasledujúce potraviny sú naozaj zdravé a pri ich zaradení do svojho jedálnička, nemusíte ani hlboko siahnuť do peňaženky.

1. Kuracie stehná bez kože

Zdroj: Pixabay

​Sú výborným zdrojom proteínov, sú ľahko stráviteľné a neuveriteľne variabilné, čo sa týka využitia v kuchyni. Navyše sú lacnejšie, než kuracie prsia a šťavnatejšie.

2. Fazuľa

Zdroj: Pixabay

​A mnohé ďalšie strukoviny. V regáloch patria k najlacnejším potravinám, vďaka vysokému obsahu proteínov sú výbornou alternatívou mäsa pre vegetariánov, no nielen pre nich.

3. Arašidové maslo

Zdroj: Pixabay

​Veľa ľudí ho považuje za kalorickú bombu. Pokiaľ ho ale nebudete jesť na kilá ako súčasť sendvičov s bielym toastovým chlebom, nemusíte sa obávať. Naopak, obsahuje zdravé tuky a opäť veľa proteínov. Doporučená dávka pre zdravý životný štýl je maximálne dve polievkové lyžice denne a malo by byť bez prídavku cukru či iných olejov.

4. Vajíčka

Zdroj: Pixabay

​Napriek protichodným výživovým teóriám v minulosti ich experti v súčasnosti považujú za zdravé. Sú cenovo dostupné, nie je dôvod, prečo by ste sa im mali vyhýbať.

5. Sladké zemiaky

Zdroj: Pixabay

​Dnes ich už bežne kúpite aj v našich supermarketoch. Majú vyšší obsah vitamínov a minerálov, než bežné zemiaky a menej škrobu. Nebojte sa experimentovať.

6. Ovsené vločky

Zdroj: Pixabay

​Vynikajúca a lacná voľba na raňajky. Skvelý zdroj proteínov a vlákniny. Preferujte, samozrejme, nesladené.

3 druhy zeleniny, ktoré jeme nesprávne

V záujme nášho zdravia je dôležité mať na pamäti, ktorá zelenina sa ako pripravuje.

Zdroj: menshealth