Kým držať vyváženú diétu je jeden z najlepších spôsobov ako zdravo jesť, je dobré tiež vedieť, aké benefity telu prináša sushi. Ak ho máte radi, nikdy ho neodmietnete, pretože je jednoducho vynikajúce.

Nie všetky typy sushi sú vhodné pre vaše telo. Ak ale zmiešate niektoré ingrediencie, vytvoríte rolky bohaté na základné vitamíny a minerály. Prajeme veľa zábavy a dobrú chuť, ak sa dnes rozhodnete pre zdraviu prospešné sushi.

1. Chráni vaše srdce

Je dokázané, že konzumácia sushi má prospešné účinky pre vaše srdce. Rolka s hnedou ryžou udržuje váš cholesterol pod kontrolou. Tiež môžete pridať avokádo (alebo uhorky), ktoré vás zasýtia omega-3 mastnými kyselinami, ktoré rovnako pomáhajú udržiavať vaše srdce zdravé. Uistite sa, že sa budete vyhýbať sójovej omáčke a iným presladeným omáčkam, bez ohľadu na to aké sú chutné.

2. Stopové minerály

Je dôležité pravidelne dopĺňať stopové minerály, hoci telo nepotrebuje veľké dávky. Záleží na tom, koľko ich denne spotrebujete, pretože môžu ako nničiť, tak posilniť váš organizmus. Morské riasy, ktoré sú neoddeliteľnou súčasťou sushi, obsahujú veľa minerálov ako jód, horčík a meď. Ak ich konzumujete s mierou, pomáhajú povzbudiť energickú hladinu, zlepšujú náladu, predchádzate ochoreniam srdca a udržujú váš tráviaci systém v poriadku.

Zdroj: Shutterstock

3. Silné antioxidanty

Sushi rolky plnené zeleninou obsahujú veľa významných antioxidantov, ktoré bojujú s voľnými radikálmi a udržujú tak váš vzhľad mladý a zdravý. Okrem toho, antioxidanty pomáhajú zahnať mnoho nebezpečných chorôb ako napríklad rakovinu alebo srdcové choroby. To však neznamená, že musíte jesť sushi každý deň. Snažte sa ho jesť príležitostne, aby ste získali iba jeho pozitívny prínos.

4. Vysoký obsah proteínov

Proteíny obsahujú základné výživné látky pre správnu funkciu svalov. Pomáhajú im zotaviť sa po fyzickej námahe. Proteíny sú obsiahnuté v mäse, to znamená, že aj v rybách, takže vaše sushi rolky budú obsahovať veľa proteínov. Pre istotu sa však vyhýbajte krevetovým a chrumkavým rolkám, keďže sú vyprážané a napáchajú viac škody ako úžitku. Prikloňte sa radšej k tuniakovi na získanie proteínov, než sa napchávať nezdravými tukmi.

Zdroj: Shutterstock

5. Posilňovač energie

Ak trpíte poklesom energie hlavne na poludnie, vykašlite sa na čokoládu a radšej zjedzte pár roliek sushi. Ryža obsahuje uhlohydráty, ktoré sa stanú pohonnou hmotou vášho organizmu a dodajú vám energiu. Radšej použite hnedú ryžu, ktorá viac prečistí ako biela a udrží vám energiu po dlhé hodiny. Pomáha znížiť riziko zrútenia organizmu kvôli nadmernej konzumácii cukru. Sushi plnené množstvom zeleniny rýchlo nakopne váš organizmus, dodá energiu a posilní mozog.

6. Tráviaci systém

Mnoho typov sushi obsahuje ryžový ocot, ktorý je mierny k zažívaciemu systému a pomáha ho udržiavať v norme. Nie je potrebné jesť sushi každý deň, stačí keď si naň zájdete dvakrát do týždňa, upravíte si zažívací systém a navyše zostanete zdraví a štíhli.

Zdroj: Shutterstock

7. Sushi nie je kalorické

Bohužiaľ to neplatí pre všetky typy sushi, ale mnoho z nich obsahuje málo kalórií. Stanú sa tým pádom výborným doplnkom vašej diéty, ak chcete schudnúť alebo len držať váhu na uzde. Vyberajte si sushi, ktoré obsahuje mnoho zeleniny ako uhorku, avokádo a mrkvu a vyhýbajte sa tým, ktoré obsahujú krémový syr alebo majonézu. Keďže sú ryby nízkokalorické, tuniak, losos alebo krevety sú tiež dobrou voľbou.

Zdroj: Amerikanki