Očakávaný projekt od Hennessey Performance Engineering sa začína pomaly odhaľovať. Začal tým, že sa stal najrýchlejším vozidlom svojej generácie.

Texaský úpravca amerických automobilov Hennessey Performance Engineering je známy svojou vášňou pre prekonávanie rýchlostných rekordov. S naozaj rýchlym športovým autom sa však už nejakú dobu neukázal. Po finálnej verzii upraveného Chevroleta Camaro s výkonom 1200 koní, ktorému sa interne hovorí Resurrection ZL1 1LE, prišla dlhá séria upravených pick-upov.

Teraz ale o sebe dali v Hennessey opäť poriadne vedieť. Už od marca totiž pracujú na novom Chevrolete Corvette C8 a teraz sa rozhodli ukázať výsledky svojej práce verejnosti. Prvá Corvetta s motorom uprostred je už sama o sebe veľmi rýchlym autom. Už z výroby je vozidlo schopné prekonať métu 300 km / h. To ale Texasanom nestačí.

Métou bolo pokoriť hranicu 200 míľ za hodinu, teda 320 km / h. Vozidlo tak dostalo úplne nové výfukové potrubie a vstrekovanie kvapalného oxidu dusíka. Výsledkom bol výkon okolo 650 koní, ktorého možnosti sa staviteľ rozhodol otestovať na okruhu Continental Tire Proving Grounds v domácom Texase.

Pozrite si galériu

​Za volant sa posadil John Heinrici, prezývaný "Heinrocket". John je automobilovým pretekárom a v Hennessey má na starosti vývoj superšportu Venom F5. Po usadnutí za volant okamžite vypálil a aj s kameramanom na sedadle spolujazdca sa rútil k rekordu. GPS sa zastavila až na rýchlosti 205,1 míľ za hodinu, teda 330 km / h.

Možno vám príde úsmevné, že v Texase vynaložili toľko úsilia, aby sa dostali na maximálnu rýchlosť bežného talianskeho superšportu, ale toto bola, samozrejme, len prvá fáza. Cieľom navyše bolo urobiť najrýchlejšiu Corvettu generácie C8, nie najrýchlejší superšport. Keby niečo také v Hennessey urobiť chceli, natlačili by do vozidla tisícku koní a bolo by hotovo.

V dielňach Hennessey majú tieto vozy celkom dva a teraz ich budú podrobovať ďalšiemu testovaniu. Cieľom má byť totiž už skôr avizovaných 1200 koní. Aby sa výsledok udržal na ceste, bude mať aj lepšie pneumatiky a odpruženie. Kedy bude auto hotové, zatiaľ nie je jasné, o zákazníkov ale výrobca už teraz nemá núdzu. Už od uvedenia nového modelu od Chevroletu chodili do Texasu dotazy od solventných zákazníkov, ktorí chceli Corvettu Hennessey.

Zdroj: CNC