Páčil sa vám DeLorean z trilógie Návrat do budúcnosti? Budúci rok sa začne znovu vyrábať
Športové vozidlo DeLorean DMC-12 Schuh, vyrábané v rokoch 1981 až 1983, je jediným modelom automobilky, ktorá v roku 1982 vyhlásila bankrot. Medzi jeho charakteristické prvky patria oceľovosivá karoséria z nerezu či dvere vyklápajúce sa nahor.
DeLorean sa vráti z minulosti
Obnoveniu produkcie DeLorean bránila predovšetkým legislatíva. Ako informuje web Interesting Engineering, americká Národná správa bezpečnosti cestnej premávky (NHTSA) konečne vydala predpisy, ktoré automobilke umožnia znovu začať vyrábať toto ikonické vozidlo.
Automobilka DeLorean Motor Company zastavila výrobu modelu DMC-12 Schuh pred bezmála dvadsiatimi rokmi. Pred štyrmi rokmi síce uviedla, že plánuje začať výrobu, potom však nastalo ticho a od tej doby firma neuvoľnila žiadne ďalšie podrobnosti.
Treba podotknúť, že za pôvodným zastavením výroby nestálo rozhodnutie automobilky, ale legislatíva. Tá bola zmenená v roku 2015 novým zákonom, ktorý dovoľuje výrobcom áut vyrábať až 325 automobilov ročne bez dodržiavania moderných bezpečnostných predpisov.
Najhoršie bolo čakanie
Všetko ale zostalo visieť na Národnej správe bezpečnosti cestnej premávky, pre ktorú mali vyššiu prioritu pravidlá pre autonómne vozidlá. Nečinnosť nakoniec vyústila v žalobu podanú vlani v októbri asociáciou SEMA (Speciality Equipment Market Association). NHTSA potom konečne vydala príslušné predpisy, vďaka ktorým návratu DeLorean stojí v ceste už len rutinné legislatívne koliesko.
Fanúšikovia DeLorean môžu očakávať aktualizovanú verziu svojho obľúbeného automobilu. V pláne je predovšetkým nový motor s výkonom 350 konských síl, ale aj moderné vybavenie interiéru vrátane kvalitnejšieho zvuku a širších možností konektivity.
Je takmer isté, že ikonický vzhľad automobilu zostane aj 40 rokov po jeho premiére zachovaný. Cenovka nového vozidla by sa mohla pohybovať okolo stotisíc dolárov. Skutočnosť, že sa DeLorean Motor Company pripravuje na začatie výroby obmedzenej série DeLorean, už potvrdil aj viceprezident firmy James ESPE.