Pretekárske vozidlá Ferrari z päťdesiatych rokov dnes menia majiteľov za nehorázne ceny a nie sú určené na bežné používanie. Preto sa jeden holandský fanúšik vetránov rozhodol, že si ho zostrojí sám. Retro vzhľad starej klasiky doplnil modernou technológiou Ferrari.

Legenda Ferrari začala s pretekárskymi vozidlami v päťdesiatych rokoch. Dnes sa považujú za obrovskú raritu a na cesty sa veľmi nehodia. Novšie športové vozidlá značky sú, samozrejme, omnoho silnejšie, ale už nie sú také vzrušujúce, a preto sa Holanďan Hans Teijgeler rozhodol navrhnúť a postaviť vlastnú, modernú verziu talianskej barchetty.

Zdroj: Minotto
Auto pomenoval Minotto a pripomína klasické Ferrari,

ale minulosť evokuje len jeho podoba, techniku má súčasnú. Oceľová rámová konštrukcia je doplnená karbónovými časťami karosérie a číselníky prístrojovej dosky sú síce v štýle päťdesiatych rokov, ale elektronicky ovládané.

Zdroj: Minotto
Základom barchetty je 6-litrový motor V12 s 580 konskými silami.

Motor poskytol havarovaný 612 Scaglietti, ktorý mal najazdených len 16 tisíc kilometrov, keď sa mu zlomil podvozok. Dvanásť valcový pohonný systém za pomoci strašidelného zvuku doslova vystrelí iba 900-kilový športový automobil.

Zdroj: Minotto
Jeho ďalšou zaujímavosťou je šesťstupňová manuálna prevodovka BMW a hybridný systém Honda Civic.

To posledné bolo nevyhnutné preto, lebo v Holandsku sú na špeciálne vyrobené automobily vyrubené extrémne vysoké poplatky za environmentálnu daň. Hans na svojom aute pracoval osem rokov a výsledok je skutočne fascinujúci.

Zdroj: Minotto

Oplatí sa vypočuť si aj jeho zvuk:

Zdroj: Minotto