Zef Eisenberg a jeho Eisenberg Racing stoja za vývojom stroja, ktorý už len vďaka výkonu až 500 koní predstavuje stelesnené šialenstvo na dvoch kolesách.

Zef Eisenberg má na svojom konte množstvo rýchlostných rekordov za riadidlami najrôznejších motocyklov a množstva automobilov. Vášeň pre rýchlosť dáva tento Brit najavo aj prostredníctvom motocykla s jednoduchým označením Eisenberg V8, za ktorým stojí jeho Eisenberg Racing.

Základom tohto vo všetkých ohľadoch výnimočného motocykla je totiž pozdĺžne uložený vidlicový osemvalec, ktorý však nepochádza od niektorej z automobilových značiek, ale je výsledkom vlastného vývoja. Na ňom Eisenberg Racing pracuje niekoľko rokov spolu s partnerskými firmami, medzi ktorými je napríklad aj preslávený Prodrive, ktorý má pomôcť aj so splnením všetkých podmienok potrebných pre schválenie k bežnému cestnému prevádzky.

Zdroj: Eisenberg Racing

​Eisenberg V8 je teda poháňaný vidlicovým osemvalcom s objemom 3,0 l, vychádzajúcim do istej miery z konštrukcie radového štvorvalca superšportového cestného motocykla Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa. Charakterom teda má ísť o skutočný motocyklový motor, ktorý má rád otáčky.

Osemvalec, ktorého hmotnosť je 80 kg má pri spaľovaní paliva E85 dosahovať najvyšší výkon 368 kW (500 k) pri 10.500 otáčkach za minútu. V prevedení pre bežnú cestnú prevádzku má tento motor v závislosti na zvolenej palivovej mape disponovať výkonom 309 kW (420 k) až 353 kW (480 k).

Zdroj: Eisenberg Racing

​Motoru a jeho pozdĺžnemu uloženiu v motocykle sú potom podriadené všetky ostatné komponenty od prevodovky až po zavesenie a odpruženie zadného kolesa. Motocykel s rázvorom kolies 1650 mm a pohotovostnou hmotnosťou 280 kg je síce výrazne dlhší a ťažší než väčšina najvýkonnejších cestných motocyklov súčasnosti, ale s ohľadom na jeho maximálnu rýchlosť cez 360 km / h sa bude trocha smerovej stability, ktorú zabezpečí práve ten dlhší rázvor, určite hodiť.

Zdroj: CNC