Eisenberg V8 chce byť najextrémnejším cestným motocyklom na svete
Zef Eisenberg má na svojom konte množstvo rýchlostných rekordov za riadidlami najrôznejších motocyklov a množstva automobilov. Vášeň pre rýchlosť dáva tento Brit najavo aj prostredníctvom motocykla s jednoduchým označením Eisenberg V8, za ktorým stojí jeho Eisenberg Racing.
Základom tohto vo všetkých ohľadoch výnimočného motocykla je totiž pozdĺžne uložený vidlicový osemvalec, ktorý však nepochádza od niektorej z automobilových značiek, ale je výsledkom vlastného vývoja. Na ňom Eisenberg Racing pracuje niekoľko rokov spolu s partnerskými firmami, medzi ktorými je napríklad aj preslávený Prodrive, ktorý má pomôcť aj so splnením všetkých podmienok potrebných pre schválenie k bežnému cestnému prevádzky.
Eisenberg V8 je teda poháňaný vidlicovým osemvalcom s objemom 3,0 l, vychádzajúcim do istej miery z konštrukcie radového štvorvalca superšportového cestného motocykla Suzuki GSX-R 1300 Hayabusa. Charakterom teda má ísť o skutočný motocyklový motor, ktorý má rád otáčky.
Osemvalec, ktorého hmotnosť je 80 kg má pri spaľovaní paliva E85 dosahovať najvyšší výkon 368 kW (500 k) pri 10.500 otáčkach za minútu. V prevedení pre bežnú cestnú prevádzku má tento motor v závislosti na zvolenej palivovej mape disponovať výkonom 309 kW (420 k) až 353 kW (480 k).
Motoru a jeho pozdĺžnemu uloženiu v motocykle sú potom podriadené všetky ostatné komponenty od prevodovky až po zavesenie a odpruženie zadného kolesa. Motocykel s rázvorom kolies 1650 mm a pohotovostnou hmotnosťou 280 kg je síce výrazne dlhší a ťažší než väčšina najvýkonnejších cestných motocyklov súčasnosti, ale s ohľadom na jeho maximálnu rýchlosť cez 360 km / h sa bude trocha smerovej stability, ktorú zabezpečí práve ten dlhší rázvor, určite hodiť.