Automobil so 48-palcovou obrazovkou smeruje do výroby
Dve neprehliadnuteľné obrazovky v nových modeloch Audi či sedemnásťpalcový displej uprostred palubovky Tesly vám už čoskoro neprídu až tak zvláštne. Už koncept elektrického SUV predstavený v minulom roku bol veľmi odvážny. A nezmenil sa ani pri sériovej výrobe.
O čom presne je reč?
Začnime 48-palcovou obrazovkou cez celú palubnú dosku. Asi vás neprekvapí, že takéto riešenie sa v automobilovom priemysle stane unikátom. Len pre vašu predstavu, je to ako by ste vedľa seba vyskladal sedem iPadov. Od vlaňajšieho konceptu sa displej ešte dočkal nejakých úprav, podľa tvorcov napríklad vydrží aj v prípade dopravnej nehody.
Ďalší osempalcový displej nájdeme na stredovej konzole a vlastne funguje ako touchpad pre obrovskú obrazovku hore. Tá je rozdelená na tri časti a zobrazuje informácie o jazde, navigáciu a multimédiá.
Ani tým ale výpočet obrazoviek v interiéri čínskeho elektrického SUV nekončí. Ďalší displej nájdeme na dosť netradičnom mieste, konkrétne priamo vo volante. Nie je celkom uprostred, ale o niečo vyššie, čo umožňuje zabudovanie airbagu. Volič automatickej prevodovky by ste tu hľadali márne, nahrádza ho jednoduché ozubené koliesko napojené na tento displej.
Fyzickým tlačidlám však úplne neodzvonilo. Legislatíva napríklad vyžaduje také riešenie pre výstražné svetlá, takže vybrané tlačidla nájdeme uprostred pod výduchmi kúrenia.
Čínsky Byton spolupracuje s Amazonom, takže sa v interiéri dočkáme aj hlasového asistenta Alexa. Prisľúbené je aj rozpoznávanie tváre, ktoré identifikuje vodiča a prispôsobí mu napríklad nastavenie sedačky či jazdných režimov. U sedačiek ešte zostaneme. Tie sa budú vôbec po prvýkrát u sériového auta otáčať smerom k cestujúcim vzadu v prípade, že vozidlo pôjde v autonómnom režime. Pre začiatok sa počíta s autopilotom tretej úrovne.
Športovo-úžitkový voz Byton M-Byte zamieri okrem Číny aj na zámorské a európske trhy, kde sa ho s najväčšou pravdepodobnosťou dočkáme v roku 2021.