Program Bloodhound, ktorého jediným cieľom je s raketovým vozidlom stanoviť nový rýchlostný rekord a konečne prelomiť hranicu 1000 míľ za hodinu, teda 1609 km / h, už začal reálne testovanie svojho nového vozidla LSR. Po neistej minulosti sa projekt podľa všetkého drží nad vodou a podpora nových investorov posúva celú vec opäť bližšie k cieľu.

Tím Bloodhound teda prvýkrát oficiálne ukazuje svoje nové a už funkčné vozidlo LSR (Land Speed ​​Record - pozemný rýchlostný rekord), ktorý je teraz testovaný v púšti Hakskeenpan v Južnej Afrike. Strelu na kolesách poháňa prúdový motor zo stíhacieho lietadla EJ200 Eurofighter Typhoon. Prvé skúšky sa budú pohybovať v rýchlostiach okolo 800 km / h.

Do cieľovej rýchlosti má teda vozidlo ešte ďaleko, ale práve v týchto "nižších" rýchlostiach musí tím ešte otestovať, ako sa auto chová, ako stabilné bude pri spomaľovaní, rieši sa samotná aerodynamika v rade scenárov a skúškami teda prechádzajú mechanické brzdy, aj dodatočný padák.

Zdroj: Bloodhound

​Testy v rade kategórií ešte len ukážu, ako výkonný motor bude nutný pre pokorenie spomínaného rekordu. Stanovenie rekordu je zatiaľ plánované vo výhľadovej dobe 12 až 18 mesiacov, na celom projekte je teda ešte stále plno práce.

S testovaním samotného vozidla budú v Južnej Afrike prebiehať aj skúšky nového systému Low Power Wide Area Network (LPWAN), ktorý má pomocou diaľkových senzorov rozmiestnených na 16 kilometrovej dráhe (jeden senzor na každý kilometer) sledovať rýchlosť vetra, smer vetra, teplotu, vlhkosť a atmosférický tlak.

Zdroj: Bloodhound

​Táto bezdrôtová sieť teda zhrnie všetky dôležité hodnoty na určenom úseku dráhy, aby tím Bloodhound presne vedel, s akými podmienkami sa bude vozidlo pri rekordnej jazde zápasiť. Napríklad hodnota sily bočného vetra je pre jazdu kľúčová a na chovanie vozidla v týchto rýchlostiach má veľký vplyv. Okrem sledovania perfektných podmienok pre stanovenie rekordu tak ide samozrejme aj o bezpečnosť.

Zdroj: CNC