Ford predstavil nákupný košík, ktorý dokáže zastaviť pred prekážkou. Ide o ďalšiu časť kampane, v ktorej prezentuje svoje technológie. Našiel by takýto vozík uplatnenie v našich supermarketoch?

Ford v poslednom čase rád prezentuje svoje technológie nevšedným, často až absurdným, ale mediálne vďačným spôsobom. Zatiaľ posledným počinom z tejto kategórie je nákupný vozík "Self-Braking Trolley", s ktorým nenabúrate v uličke medzi regálmi ani na parkovisku pred obchodom.

Prvýkrát pritiahol Ford pozornosť prototypom detskej postieľky, ktorá pomáhala uspávať bábätko simuláciou jazdy v aute. Výrobca tým, samozrejme, chcel ukázať predovšetkým to, ako sú jeho autá pohodlné. V podobnom duchu sa niesla aj búda pre psov so systémom potláčania hluku. Išlo o propagáciu technológie, ktorú Ford používa vo svojich autách. Zrejme najabsurdnejším vynálezom je posteľ, ktorá má zabraňovať utláčaniu partnerom či partnerkou. Tou automobilka pútala pozornosť na svoj systém udržiavania auta v jazdnom pruhu.

​Nákupný vozík s brzdovým asistentom

Hoci Ford na oko prezentuje svoj nákupný vozík budúcnosti ako vážne mienený produkt, ide opäť primárne o snahu upútať pozornosť a upozorniť na riešenie, ktoré výrobca používa na svojich autách. Tentokrát ukazuje fungovanie technológie aktívneho brzdového asistenta, ktorú označuje ako Pre-Collision Assist.

Technológia Pre-Collison Assist je k dispozícii pre väčšinu modelov značky Ford. Používa kameru a radar smerujúci dopredu k detekcii áut, chodcov a cyklistov na ceste. V prípade, že zaznamená prekážku, najprv varuje vodičov, a pokiaľ nezareaguje, automaticky začne brzdiť.

Automobilka konštatuje, že malé deti majú často záľubu voziť sa na nákupnom vozíku. Pri tom ale vzniká riziko, že s vozíkom narazia do regálov alebo napríklad do zaparkovaného auta. Preto Ford prichádza s vozíkom, vybaveným senzorom, ktorý včas detekuje možnú kolíziu a idúci vozík zastaví.

​Netradičná forma propagácie

Myšlienku sprevádza aj propagačný spot, v ktorom nesústredené deti pobiehajú s nákupnými vozíkmi po obchodoch a narážajú do debien s ovocím či do regálov. V polovici videa nasleduje strih a predstavenie vozíka, s ktorým sa nič takéto nemôže stať, pretože má snímač, sledujúci dianie pred sebou, a brzdu, ktorá sa aktivuje pred prekážkou.

Už v samotnom videu je exaktne naznačené, že rovnakú technológiu používa Ford vo svojich automobiloch, kde je jej úlohou zabrániť zrážke s chodcom alebo nárazu do prekážky. A práve o to tu primárne ide - vysvetliť zákazníkom technológie, na ktorú sa môžu vo vozoch tieto značky spoliehať, jednoduchým a ľahko pochopiteľným spôsobom.

Nečakajme teda, že by sa nákupný vozík s brzdovým asistentom objavil v našich supermarketoch, hoci by to s ohľadom na nešikovnosť niektorých zákazníkov možno nebolo úplne nezmyselné riešenie. Určite ale môžeme pochváliť zábavný prototyp a šikovný firemný marketing.

Zdroj: CNC