Ako pomôcť deťom pochopiť smrť blízkych? Firma stavila na pohrebné lego
Podľa riaditeľa mestskej pohrebnej firmy Markusa Pintera sa nápad na predaj hračky zrodil na základe mnohých rozhovorov s klientmi, ktorí si nevedeli rady s tým, ako o smrti blízkeho hovoriť s deťmi.
Na e-shope pohrebná služba doteraz predávala z lega len niekoľko málo hračiek, napríklad pohrebnú električku, ktorá ulice rakúskej metropoly brázdila v prvej polovici 20. storočia, či pohrebný voz. Podľa Pintera ale tieto predmety boli určené skôr zberateľom. napríklad električka stojí v e-shope 112,90 eur.
Novo ponúkaný tovar, ktorý je k dispozícii za cenu od necelých tridsiatich do necelých deväťdesiatich eur, ale vznikol v spolupráci s viedenským zväzom pre psychoterapiu priamo pre deti.
"Deti sa so svojimi pocitmi často vyrovnávajú hrou," vysvetlila zástupkyňa zväzu Michaela Tomek. Mlčať pred deťmi o smrti blízkeho je podľa nej nesprávne. "Tabuizované témy vytvárajú strach a neistotu. Dieťa aj tak cíti, že niečo nie je v poriadku a s týmto pocitom zostáva samé," varovala Tomek.
Už vlani na jeseň vyvolalo otvorenie e-shopu viedenskej pohrebnej služby veľkú pozornosť. Milovníci čierneho humoru si v ňom odvtedy môžu kúpiť napríklad tričká s nápismi, USB kľúče v tvare kostier či rakiev, ale aj pohár medu z kvetín na Ústrednom cintoríne.
Čierno-biele Lego: Populárna stavebnica štýlovo odkazuje na prvý film s Mickey Mousom
Myšiak Mickey baví detských divákov v televízii už vyše 90. rokov. V roku 1928 sa prvýkrát objavil v krátkom animovanom filme Parník Willie. Vzhľadom na to, že vtedy bola nielen animácia, ale aj kinematografia v plienkach, vysielal sa film v čierno-bielej verzii.